* Η δήμαρχος Λευκωσίας και το «αριστερό» της όραμα

Η αριστερή μας δήμαρχος ανήκει στην τάση εκείνη του ΑΚΕΛ η οποία εμφανίζεται πιο ανοιχτή από το επίσημο μονολιθικό της κόμμα. Κράτησε , ας πούμε , ανοιχτές τις πόρτες με τους “ναινέκους” στο δημοψήφισμα, σύχναζε σε εκδηλώσεις στο ΚΙΣΑ , αλλά και ως δήμαρχος έκανε δημοτικές συνελεύσεις γειτονιών , οργάνωσε δημοψήφισμα για το ΓΣΠ κλπ.

Το όραμα της , όμως , για την πόλη μας δεν φαίνεται τελικά να ξεφεύγει από αυτό της νεοφιλελεύθερης αντίληψης για την πόλη . Και αυτό γίνεται , όσο περνά ο καιρός , όλο και περισσότερο εμφανές: Έργα βιτρίνας (π.χ. Πλατεία Ελευθερίας ) από τα οποία επωφελούνται μόνο οι μεγαλοεργολάβοι , διαπλατύνσεις δρόμων σε βάρος του πρασίνου (Διαγόρου), διευκολύνσεις σε μεγαλοεπιχειρηματίες της βιομηχανίας διασκέδασης να επεκταθούν στην εντός των τειχών πόλη με μαγαζιά που , εκτός του ότι αλλοιώνουν τον χαρακτήρα της περιοχής (π.χ. περιοχή Παλιού δημαρχείου) , προκαλούν κυκλοφοριακό χάος και απίστευτη οχληρία.

Η επιμονή , επίσης , να κτισθεί το νέο δημαρχείο στην καρδιά της μεσαιωνικής πόλης , παρά το ότι είναι φανερό πως θα επιβαρύνει (και άλλο!) το κυκλοφοριακό , καθιστά την κυρία Μαύρου άξια συνεχιστή των αππωμένων προκατόχων της.

Και , ενώ η εντός των τειχών πόλη μετατρέπεται μέρα με την ημέρα σε μια πόλη κόλαση για τους κατοίκους της , η κυρία δήμαρχος αποφάσισε να τα βάλει με το πιο αδύναμο κομμάτι των κατοίκων της , τους μετανάστες. Θυμήθηκε ,ξαφνικά , ότι οι μετανάστες δημιούργησαν γκέτο στην εντός των τειχών πόλη και ότι οι πολίτες(οι κυπραίοι) νιώθουν ανασφάλεια. Απαιτεί , λέει, περισσότερη αστυνομική παρουσία. Απαιτεί , επίσης , να αυξηθούν οι επιχειρήσεις σκούπα της αστυνομίας και να κτιστούν κρατητήρια για να χωράνε όλοι οι λαθρομετανάστες.

Όλα τα πιο πάνω και σε αντιδιαστολή με το ότι δεν κατάφερε να λύσει προβλήματα καθημερινότητας των κατοίκων της πόλης , όπως η συλλογή σκουπιδιών (!) , μας κάνει να πιστεύουμε ότι η δήμαρχος προσπαθεί να μας ρίξει στάχτη στα μάτια. Τι έκανε λοιπόν την κυρία Μαύρου να αλλάξει ξαφνικά γνώμη για τους μετανάστες και την παρουσία τους στην πόλη σε σχέση με με αυτά που η ίδια έλεγε πριν από λίγο καιρό;

Οι ανησυχίες μας δεν είναι αβάσιμες : Η κυρία Μαύρου παραδόθηκε οριστικά στα συμφέροντα τα οποία βλέπουν την εντός των τειχών πόλη ως χώρο προς εκμετάλλευση. Και για να μπορέσουν να πετύχουν μεγιστοποίηση των αυριανών κερδών τους θέλουν να μετατρέψουν την εντός των τειχών πόλη σε μια τεράστια βιτρίνα των επενδύσεων τους.

Αυτό δεν είναι δυνατόν να συμβεί , βέβαια , αν κατηφορίζοντας την Τρικούπη με το ακριβό φρεσκοπλυμένο αυτοκίνητο τους , οι υποψήφιοι πελάτες συναντούν τα μικρομάγαζα και τα καταστήματα των μεταναστών. Και το χειρότερο , δεν μπορούν να συναντούν τους ίδιους τους μετανάστες να σουλατσάρουν καταλαμβάνοντας υποψήφια πεζοδρόμια για παρκάρισμα(!) και χαλώντας , με την παρουσία τους , το λάιφ στάιλ της επιδιωκόμενης ανάπλασης.

Εμείς , που ζούμε εργαζόμαστε ή και συχνάζουμε στην παλιά πόλη , δεν χάφτουμε τις ψευτοσυνελεύσεις κατοίκων και τα άλλα φτηνά διαφημιστικά κόλπα της κυρίας δημάρχου.

Πιστεύουμε ότι η πραγματική απειλή για την εντός των τειχών πόλη είναι ο κίνδυνος οριστικής μετατροπής της σε ένα open mall με κέντρα διασκέδασης, αλυσίδες καταστημάτων, ακριβά εστιατόρια, must εκκλησίες για γάμους και δήθεν πολιτιστικά κέντρα (τα οποία λειτουργούν περισσότερο ως κράχτες μιας ελίτ πελατείας παρά ως πολιτιστικά φυτώρια).

H αλήθεια είναι ότι οι μετανάστες έδωσαν ξανά ζωή στην πόλη μας μετά από δεκαετίες εγκατάλειψης. Ζωντάνεψαν τα σχολεία και τις γειτονιές της .

Αναγκάζονται , είναι γεγονός , να ζουν σε δύσκολες συνθήκες, συχνά στριμωγμένοι πολλοί μαζί σε μικρά διαμερίσματα. Αυτό συμβαίνει , κυρίως , γιατί είναι θύματα οικονομικής εκμετάλλευσης. Είναι αυτός όμως λόγος να τεθούν υπό διωγμό ; Ξεχάσαμε ότι πολλοί από μας ζήσαμε σπιλακομένοι στα διαμερίσματα των προσφυγικών συνοικισμών για πολλά χρόνια; Μήπως οι παππούδες μας στα χωριά , αλλά και στις πόλεις είχαν περισσότερα από δύο δωμάτια για να ζήσουν αυτοί και οι πολυπληθείς οικογένειες τους;

Και εν πάση περιπτώσει , αν είναι απαράδεκτο στην εποχή μας να ζεις σε τέτοιες συνθήκες , ποιες πολιτικές ανέπτυξε η αριστερή κυρία Μαύρου προς όφελος των χαμηλά αμειβομένων συμπολιτών μας ώστε να μπορέσουν να ζουν καλύτερα; Διότι η λογική “ζουν σε κακές συνθήκες άρα να φύγουν” δεν είναι λογική . Τουλάχιστον όχι αριστερή .

Η αστυνομοκρατία που επιχειρείται δεν θα κρύψει τα πραγματικά προβλήματα ούτε θα αμβλύνει τις αντιθέσεις που οξύνονται λόγο της κρίσης . Η υιοθέτηση μοντέλων κοινωνικού ελέγχου ανάλογων με αυτά που εφαρμόζονται και στις άλλες δυτικές πόλεις με συστήματα παρακολούθησης , καταστολής και κοινωνικού αποκλεισμού των ασθενεστέρων , φανερώνουν τις πραγματικές προθέσεις των κρατούντων . Θα μας βρουν απέναντι .

Απαίτηση μας είναι ζήσουμε σε μια πόλη ανθρώπινη και όχι σε ένα ακριβό σούπερμαρκετ.

ΦΑΛΙΕΣ

ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑmeDIA

17 thoughts on “* Η δήμαρχος Λευκωσίας και το «αριστερό» της όραμα

  1. BEclash 25/09/2009 στο 2:23 ΠΜ

    Εβάλατε με σε σκέψεις…
    Γράφω σας Email.

  2. falies3 25/09/2009 στο 6:39 ΜΜ

    Ανακοίνωση ΚΙΣΑ – 25/09/2009

    ΜΕΤΡΑ ΕΝΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΚΟΥΠΑ –
    ΟΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ!

    Το τελευταίο χρονικό διάστημα, είμαστε θεατές για μια ακόμα φορά της θυματοποίησης των μεταναστών που ζουν στην παλιά Λευκωσία τόσο από την Αστυνομία όσο και, δυστυχώς, από αξιωματούχους της κυβέρνησης και της τοπικής αυτοδιοίκησης. Τα προβλήματα σε σχέση με την άσκηση των θρησκευτικών καθηκόντων ομάδων μεταναστών, για τα οποία μεγάλη ευθύνη έχει και το κράτος και ο Δήμος Λευκωσίας, που οδήγησαν στα γεγονότα του Ομεριέ, στάθηκαν για μια ακόμα φορά η απαρχή μια σειράς απαράδεκτων δηλώσεων εκ μέρους της Αστυνομίας και κινήσεων εντυπωσιασμού για δήθεν μεγαλύτερη αστυνόμευση της παλιάς Λευκωσίας έτσι ώστε να κατασταλεί η «εγκληματικότητα» και η «παρανομία» των μεταναστών, με αποκορύφωμα τη σημερινή επιχείρηση «σκούπα» της Αστυνομίας.

    Οι μετανάστες παρουσιάζονται ως το προβληματικό στοιχείο στην παλιά Λευκωσία, το οποίο «τρομοκρατεί» τους κατοίκους και περαστικούς και ως εκ τούτου θα πρέπει να ληφθούν μέτρα για την επίλυση του προβλήματος, το πιο «ευφάνταστο» των οποίων, κατά τα φαινόμενα, είναι «οι επιχειρήσεις σκούπα» της Αστυνομίας. Μια επιχείρηση μέσα από την οποία συλλαμβάνονται αδιάκριτα άνθρωποι και οδηγούνται στους αστυνομικούς σταθμούς με χειροπέδες στην βάση του χρώματος τους. Μια επιχείρηση που αδιάκριτα παραβιάζει εισόδους κατοικιών και εισβάλει στα υπνοδωμάτια των ανθρώπων την ώρα που κοιμούνται δήθεν για να καταπολεμήσει το «έγκλημα».

    Δεν ξέρουμε αν οι πιο πάνω πρακτικές αποκαθιστούν τελικά το αίσθημα «ασφάλειας» των ρατσιστών όμως αυτό που με βεβαιότητα μπορούμε να πούμε είναι ότι καταρρακώνουν την αξιοπρέπεια των μεταναστών και κάθε ίχνος ασφάλειας και εμπιστοσύνης έναντι στο κράτος και τις αρχές.

    Καλούμε τη Δήμαρχο Λευκωσίας και τον Υπουργό Εσωτερικών, τον Υπουργό Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης και τον Αρχηγό της Αστυνομίας να μας πουν:

    . Με ποιο τρόπο οι επιχειρήσεις της Αστυνομίας, οι οποίες στοχεύουν αδιάκριτα σε μετανάστες, είτε με, είτε χωρίς χαρτιά, θα επιλύσουν το στεγαστικό πρόβλημα των μεταναστών, οι οποίοι πράγματι διαμένουν σε άθλια υποστατικά, υπό απάνθρωπες συνθήκες στην παλιά Λευκωσία και υπό καθεστώς οικονομικής εκμετάλλευσης;

    . Mε ποιο τρόπο η ποινικοποίηση της ενοικίασης υποστατικών σε μετανάστες χωρίς χαρτιά, στην οποία στοχεύει το πρόσφατο νομοσχέδιο που κατέθεσε στη Βουλή το Υπουργείο Εσωτερικών, θα επιλύσει το ήδη σοβαρό πρόβλημα της στέγασης των μεταναστών, το οποίο αποτελεί βασικό κοινωνικό δικαίωμα που κατοχυρώνεται από το διεθνές δίκαιο σε κάθε πρόσωπο χωρίς οποιεσδήποτε διακρίσεις, περιλαμβανομένων διακρίσεων λόγω οποιουδήποτε νομικού καθεστώτος; Μήπως μια τέτοια πολιτική θα οδηγήσει σε παραπέρα γκετοποίηση των μεταναστών αλλά και σε μεγαλύτερη εκμετάλλευσή τους, αφού υπό την απειλή ποινικών κυρώσεων, οι ιδιοκτήτες θα ενοικιάζουν τα υποστατικά τους ακόμα πιο ακριβά;

    . Mε ποιο τρόπο η δίωξη, η ποινικοποίηση και η επιδείνωση της περιθωριοποίησης των μεταναστών που διαμένουν στην παλιά Λευκωσία και όχι μόνο, θα σηκώσει από τους ώμους του Δήμου Λευκωσίας και του Υπουργείου Εσωτερικών τις τεράστιες ευθύνες που τους βαραίνουν αναφορικά με την έλλειψη πολιτικών και μέτρων ένταξης των μεταναστών που οδήγησαν μεταξύ άλλων στις απαράδεκτες συνθήκες διαβίωσης των μεταναστών στην παλιά Λευκωσία για τις οποίες τώρα και πάλι τιμωρούνται οι ίδιοι οι μετανάστες;

    Η ΚΙΣΑ στο πλαίσιο πρόσφατης συνάντησης που πραγματοποίησε πρόσφατα με όλες τις κοινότητες μεταναστών για τη διοργάνωση του ετήσιου πολυπολιτισμικού Φεστιβάλ Rainbow, που προσπαθεί να αναδείξει τον πολιτισμικό πλούτο των κοινοτήτων των μεταναστών στην Κύπρο, αποφάσισε μαζί με τις κοινότητες μεταναστών να καλέσει:

    . Τον Υπουργό Εσωτερικών να αποσύρει το νομοσχέδιο για ποινικοποίηση της ενοικίασης υποστατικών σε μετανάστες χωρίς χαρτιά και να σεβαστεί το Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών για το Κοινωνικά, Οικονομικά και Πολιτιστικά Δικαιώματα το οποίο κατοχυρώνει το δικαίωμα σε στέγαση σε όλους χωρίς διακρίσεις∙

    . Τον Υπουργό Εσωτερικών, να προχωρήσει σε ουσιαστική πολιτική ένταξης των μεταναστών και να υιοθετήσει μεταξύ άλλων στεγαστική πολιτική και για τους μετανάστες οι οποίοι αποτελούν μια ιδιαίτερα ευάλωτη ομάδα του πληθυσμού∙

    . Τη Δήμαρχο Λευκωσίας να τερματίσει τις διφορούμενες δηλώσεις της, οι οποίες υποθάλπουν το ρατσισμό και τη ξενοφοβία και αντί να ζητά ενίσχυση της αστυνόμευσης της παλιάς Λευκωσίας η οποία οδηγεί τελικά σε επιχειρήσεις «σκούπα», να υιοθετήσει σε τοπικό επίπεδο ουσιαστικά μέτρα ένταξης των μεταναστών, να ασκήσει τις αρμοδιότητές της ως πολεοδομική αρχή έναντι των ιδιοκτητών υποστατικών που εκμεταλλεύονται μετανάστες, με γνώμονα την προστασία των δικαιωμάτων των μεταναστών και όχι τη δίωξη και ποινικοποίησή τους.

    . Την Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων να αναλάβει ενεργή δράση για χάραξη πολιτικής και λήψη μέτρων επίλυσης των στεγαστικών προβλημάτων των μεταναστών και προσφύγων.

    Διοικητικό Συμβούλιο ΚΙΣΑ

    25.09.2009

  3. Aνώνυμη 25/09/2009 στο 8:26 ΜΜ

    Aύριο το πρωί (νομίζω αρχίζει γύρω στις 11:30, 12:00) στην εκπομπή του Τρίτου ‘Πρόσωπο με Πρόσωπο’ 3 δημοτικοί σύμβουλοι θα συζητήσουν για το ‘πρόβλημα’ των μεταναστών στην Παλιά Λευκωσία.
    Πάρτε τηλέφωνο να τους κράξετε!

  4. Sindrimin 26/09/2009 στο 1:48 ΠΜ

    Χωρίς να έχω ασχοληθεί ιδιέταιρα, έτυχε να παρακολουθήσω πρόσφατα σε κάποιες εκπομές την κυρία Μαύρου τζαι σάννα μου φαίνεται οτι αδικείται λλίο.

    Το οτι οι αλλοδαποί ζουν γκετοποιημένοι στην παλιά Λευκωσία εν γεγονός έννεν; Το οτι τούτη η γκετοποίηση δημιουργεί προβλήματα πάλε εν γεγονός. Άρα εν μπορούμε να πούμε οτι τούτα εν κάτι που «εθυμήθηκε ξαφνικά» η δήμαρχος. (τι νήξη ε τούτη δηλαδη; Όταν επροκύψαν ως προβλήματα, εθυμήθηκεν τα)

    Πράγματι ως πρώτο μέτρο προτείνει εντονότερη αστυνομική παρουσία. Αλλα νομίζω εν δικαιολογημένο. Τα γεγονότα στο Ττεκκέ, όσο και αν θέλουμε να προστατέψουμε τους μετανάστες, διούν της κάθε δικαίωμα.

    Τωρά για απαίτηση «να αυξηθούν οι επιχειρήσεις σκούπα της αστυνομίας» πρέπει να πω οτι εν ακουσα τζαι φαίνεται μου τζαι λλίο δύσκολο να το πιστέψω…
    Ούτε απαίτηση «να κτιστουν κρατητήρια για να χωράνε όλοι οι λαθρομετανάστες» άκουσα να έχει. Μάλιστα για το συγκεκριμένο θέμα νομίζω απάντησε πως έννεν δική της δουλειά να προτείνει λύσεις για προβληματα του υπουργείου Δημόσιας Τάξης.

    …επιφυλάσσομαι βέβαια γιατί μπορεί να τα είπεν όλα τούτα σε κάποια άλλη στιγμή.

    Όπως και να’χει, ενα πράμα για το οποίο είμαι σίγουρος (λαλεί το κάθε φορά νομίζω) εν πως η ίδια πιστεύει οτι πρώτοι εμείς φταίμε, που αφήσαμεν την Παλιά Λευκωσία να ερημώσει. Και νομίζω οτι εν στα πλαίσια ανατροπής τούντης κατάστασης που διευκολύνει την επέκταση επιχειρήσεων στο κέντρο και τοποθετεί τζιαμέ που τοποθετεί το δημαρχείο.

    Τωρά αν τούτες ή άλλες ενέργειες της έχουν εμφανείς αδυναμίες (η εν και εντελώς λανθασμένες), δέχουμαι το.

    Απλά δυσκολεύκουμαι να δεχτώ οτι πράττει με τούντον τρόπο επειδη «επαραδόθηκε» στο οποιαδήποτε συμφέροντα.

    Φιλικά

  5. falies3 26/09/2009 στο 10:53 ΠΜ

    Υπάρχει πράγματι γκέτο στην παλιά Λευκωσία ; δηλαδή οι μετανάστες ζουν σε κλειστές γειτονιές στις οποίες δεν μπορεί να περάσει πλάσμα ; υπάρχουν συμμορίες που ελέγχουν τους δρόμους ;
    είμαι κάτοικος στην παλιά Λευκωσία είκοσι χρόνια και σε καμιά περίπτωση δεν διαπίστωσα κάτι τέτοιο . τα κοπελούθκια μου πηγαίνουν στα σχολεία της περιοχής εμάθαν να ζουν και με άλλους ανθρώπους που δεν ανταποκρίνονται σε αυτό που λέμε τυπικαλ κυπραίος. όσο αφορά την διακίνηση μας διεξάγεται μέρα νύκτα χωρίς κανένα πρόβλημα . πόλεμος συμμοριών ή και ομάδων του υπόκοσμου συμβαίνουν στην Λεμεσό και στην Αγία Νάπα όπου κάθε βράδυ σχεδόν το καλοκαίρι παίζει ξύλο με μεθυσμένους μαχαιρώματα βόμβες κλπ
    Και όμως το παραμικρό συμβάν στην παλιά πόλη ερμηνεύεται ως αποτέλεσμα ενός «γκέτο» το οποίο υπάρχει στα μάτια όσων κατά βάθος ενοχλούνται από τους διαφορετικούς.
    είναι με λίγα λόγια ρατσιστές(είτε το αντιλαμβάνονται είτε όχι)

    ναι η κ. Μαύρου αγαπητέ Sindrimin βγήκε βόλτα μετά το γνωστό συμβάν στο Ομεριέ μαζί με τον αρχηγό ζήτησε περισσότερη αστυνόμευση αυτός της είπε δεν έχομε κρατητήρια και η δήμαρχος βγήκε στα κανάλια και είπε περίπου «εν με κόφτει αν δεν έχετε κρατητήρια να κτίσετε. (οι δηλώσεις έπαιξαν σε όλα τα κανάλια)ανάλογες δηλώσεις είχαμε και προχθές μετά την επίσκεψη της στην επιτροπή εσωτερικών της βουλής

    όσο για το αποτέλεσμα των πιο πάνω δηλώσεων και αφού τα κανάλια και διάφορες εφημερίδες μας βομβάρδισαν για μέρες με διάφορα ξενοφοβικά ρεπορτάζ είχαμε χθες την μεγαλύτερη επιχείρηση σκούπα που έγινε ποτέ με 250 αστυνομικούς.

    γιατί αγαπητέ Sindrimin υπονοείς ότι λέμε ψέματα; μια απλή παρακολούθηση της ειδησιογραφίας πριν γράψεις θα ωφελούσε.
    Μάριος Β.

  6. Μαρία Εμμανουήλ 26/09/2009 στο 11:18 ΠΜ

    Οι μετανάστες αποτελούν το παρόν τζε το μέλλον της Πόλης μας όπως τζε ούλλων των Ευρωπαϊκών τζε όι μόνο πρωτεύουσων. Άτε να δούμε τζε την Μέλανι που την Shrilanka, δημοτικό Σύμβουλο Λευκωσίας, ναρκέψει να προχωρά η Πόλης μας μπροστά μακριά που φοβικά σύνορα.

  7. Sindrimin 26/09/2009 στο 11:27 ΠΜ

    «Χωρίς να έχω ασχοληθεί ιδιέταιρα», «φαίνεται μου λίγο δύσκολο να το πιστέψω», «επιφυλάσσομαι βέβαια γιατί μπορεί να τα είπεν όλα τούτα σε κάποια άλλη στιγμή»

    …εν θα μπω στον κόπο να απαντήσω επι της ουσίας στα γραφόμενα σου Μάριε Β γιατί
    α) μπορεί σε επόμενο στάδιο να πείς οτι σε ειπα και …ξέρω’γω, κλέφτη (!) εκτός που ψεύτη (!)
    και
    β) Προφανώς (δυστυχώς) διαφωνούμε στα βασικά.

  8. Λένα 26/09/2009 στο 2:52 ΜΜ

    Παράνομη Μαζικές Απελάσεις & Κρατήσεις και Υποδαύλιση του Ρατσιστικού Μίσους: Καταγγελία εναντίον της Αστυνομίας και του Υπουργείου Δικαιοσύνης
    Του Δρα. Νίκου Τριμικλινιώτη*

    Το Κυπριακό Παρατηρητήριο για τον Ρατσισμό και την Ξενοφοβία διαμαρτύρεται για την πρακτική του Υπουργείου Δικαιοσύνης και της Αστυνομίας να διενεργεί επανειλημμένα τη λεγόμενη επιχείρηση «ΣΚΟΥΠΑ», της οποίας η ίδια η ονομασία είναι ενδεικτική του ρατσιστικού της σκοπού και αποτελέσματος. Με την πρακτική αυτή το Υπουργείο και η Αστυνομία παρανομούν και υπονομεύουν το κράτος δικαίου, τα θεμελιώδη ατομικά δικαιώματα, το σύνταγμα, τις διεθνείς συμβάσεις και το Ευρωπαϊκό κεκτημένος. Επίσης, οι επιχειρήσεις αυτές έχουν σκοπό αλλά και αποτέλεσμα, μέσα από τον εξευτελισμό των μεταναστών και την προβολή τους μπροστά στις κάμερες (τις οποίες η αστυνομία είχε εκ των προτέρων καλέσει) με χειροπέδες ως κοινούς εγκληματίες, να τρομοκρατούνται οι μετανάστες που διαμένουν στη Λευκωσία, να ικανοποιούνται και να υποδαυλίζονται τα ξενοφοβικά και ρατσιστικά αισθήματα μερίδας πολιτών και να «επιτυγχάνεται» έτσι η επίδειξη δύναμης από μέρους της αστυνομίας της οποίας το κύρος έχει φτάσει στον πάτο.

    Η επιχείρηση αυτή, όπως κι οι προηγούμενες, παραβιάζουν την απαγόρευση των μαζικών απελάσεων αλλοδαπών, που προνοείται από το άρθρο 4 του Πρωτοκόλλου 4 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα. Το 2002 το ΕΔΑΔ, στο οποίο προσφεύγουμε τακτικά για παραβιάσεις της Τουρκίας σε βάρος μας, καταδίκασε το Βέλγιο (CONKA v. BELGIUM) για τέτοιες απελάσεις. Προφανώς, ήρθε η ώρα οι αντιρατσιστικές οργανώσεις να προσφύγουν στη δικαιοσύνη κι ακολούθως στο ΕΔΑΔ ενάντια στη απαράδεκτη αυτή τακτική.

    Η σύλληψη και κράτηση 120 ατόμων που στοιβάχτηκαν στις κλούβες, από τους οποίους μόνο οι 36 δεν είχαν τακτοποιημένα χαρτιά, αποτελεί κατάφορη παραβίαση των ατομικών τους δικαιωμάτων. Πρόκειται για απαγωγή, παράνομη σύλληψη και κράτηση ατόμων που σύρθηκαν στα κρατητήρια στη μέση της νύκτας με αποτέλεσμα τον εκφοβισμό και εξευτελισμό τους. Στις επιχειρήσεις αυτές παραβιάζεται μαζικά το τεκμήριο της αθωότητας, εφόσον συλλαμβάνονται άτομα για να αποδειχθεί η νομιμότητά των εγγράφων τους. Παρακάμπτοντας όλες τις συμβάσεις για την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων καθίσταται κάθε μετανάστης ή πρόσφυγας ένοχος μέχρι να αποδείξει το αντίθετο.

    Ιδιαίτερα απαράδεκτη κρίνεται η πράξη της σύλληψη και κράτησης εγκυμονούσας γυναίκας καθώς και μιας μητέρας με τα δύο παιδιά της κατά παράβαση πολλών κανονισμών του διεθνούς δικαίου.

    Η πρακτική του Υπουργείου και της Αστυνομίας να τσουβαλιάζουν μαζί υπόπτους για ποινικά αδικήματα (π.χ. για τα επεισόδια στο τέμενος Ομεριέ) με αυτούς που δεν έχουν τακτοποιημένα χαρτιά διαμονής (σύμφωνα με το διεθνές και ευρωπαϊκό δίκαιο διοικητικές παραβάσεις) αναπαράγει παραποιημένα στερεότυπα στο κοινό που συνδέουν τους μετανάστες με την εγκληματικότητα.

    Η όλη επιχείρηση με τον περιμετρικό αποκλεισμό της παλιάς Λευκωσίας και την ανέγερση οδοφραγμάτων δημιουργεί κλίμα έντασης και κατάσταση πολιορκίας που επίσης υποδαυλίζει το ρατσιστικό μίσος και καθόλου δεν είναι ανάλογη με τους σκοπούς της επιχείρησης.

    Οι επίσημες δηλώσεις της αστυνομίας ότι η επιχείρηση αυτή ήταν «στοχευμένη και έγινε βάσει επιχειρησιακού σχεδιασμού» ελλείπονται σοβαρότητας αφού εκ των 150 ατόμων που απήγαγαν οι περισσότεροι από τους μισούς ήταν καθόλα νόμιμοι. Η επιχείρηση με την ατυχή περιγραφή «Σκούπα» κάθε άλλο παρά οδηγεί στην «επίλυση των προβλημάτων που παρουσιάζονται στην παλιά Λευκωσία», ούτε και αποτελεί «αντι-εγκληματική πολιτική» που οδηγεί στην «ενίσχυση του αισθήματος ασφάλειας των πολιτών». Αντιθέτως, η αστυνομία η ίδια δημιουργεί συγκρουσιακό κλίμα , ενώ αποδεικνύει τη σοβαρότητα και το βάθος του θεσμικού ρατσισμού στο Αστυνομικό σώμα. Αντί οι πρόσφατες εμπειρίες της να την οδηγήσουν στην υιοθέτηση μιας πολιτικής με όραμα και σχεδιασμό με στόχο την κοινωνική συνοχή και ένταξη και αντί να αναδείξει εαυτόν σε προστάτη των δικαιωμάτων των ευάλωτων ομάδων συνεχίζει την αδιέξοδη πολική της καταστολής, της παρανομίας και της σύγκρουσης.

    Το Παρατηρητήριο έχει υποβάλει σχετική καταγγελία έχει σταλεί στην Αρχή κατά του Ρατσισμού.

    *Παρατηρητήριο για τον Ρατσισμό και την Ξενοφοβία

  9. Falies3 26/09/2009 στο 4:26 ΜΜ

    Ναι έχεις δίκαιο που δυσκολεύκεσαι να πιστέψεις ότι τα είπεν η Δήμαρχος, Sindrimin, εν τζαι λέω. Η άλλη περίπτωση είναι να αποδεικνύεται ότι, παρά τις καλές προθέσεις της, η Δήμαρχος έχει πολλά περιορισμένη πολιτική αντίληψη.

    Το ότι η κυρία δήμαρχος επιλέγει να τα βάλει με τους μετανάστες και όχι με τους ιδιοκτήτες των ακινήτων τι λέει πολιτικά; Το ότι δεν έχει βάλει μια τάξη στις υπεράριθμες ανά υποστατικό ενοικιάσεις και επενοικιάσεις τι πολιτική μυρωδιά αναδύει;
    Το ότι επιλέγει να επιθεωρεί χεράκι με την αστυνομία στην παλιά πόλη, τι πολιτικό μήνυμα κραυγάζει;
    Το ότι δεν έχει θεσμοθετήσει μισό μέτρο γλωσσικής στήριξης των μεταναστών, τι πολιτική αντίληψη δείχνει για το τι είναι Πόλη;

    Η ένσταση σου για τη νύξη «εθυμήθηκεν ξαφνικά» πρέπει να υπογραμμίσω ότι εν στέκει: τα προβλήματα της παλιάς πόλης λόγω της γκετοποίησης των μεταναστών έχουν τουλάχιστον μπει στην εφηβεία τους, είναι τουλάχιστον 15 χρονών. Παρ’ όλ’ αυτά «Εθυμήθηκεν ξαφνικά» να ασχοληθεί μαζί τους τωρά που προέκυψαν τα πρώτα σημάδια του τύπου «οι κόμποι στα χτένια».
    Γκετοποίηση, με την έννοια του περιορισμού σε χώρο και κοινωνικές προσβάσεις, υπάρχει.
    Εν με τους μετανάστες που πρέπει να τα βάλουμε που συμβαίνει η γκετοποίηση ; Τα τελευταία είκοσι χρόνια αυτό που έχουμε κάμει για την ομαλή εισδοχή τους στη χώρα και την ένταξή τους στην κοινωνία είναι να μπορούν (!) τα παιδιά τους να πηγαίνουν στα δημόσια σχολεία όπου η ένταξή τους (εκτός ίσως από τα σχολεία Φανερωμένης, αφού μιλούμε για τη Λευκωσία) είναι σε νηπιακό στάδιο αν συγκριθεί με τις ανάγκες.
    Η ανακοίνωση της ΚΙΣΑ επίσης απαντά πολλά ξεκάθαρα σε όλες τις ενστάσεις σου.

    Και για να τραβήξουμε τη συζήτηση και λίγο παραπέρα να αναφέρω ακόμα τρία σημεία:
    Πρώτον και πολύ σημαντικό:
    συμπλοκές στην παλιά πόλη γίνονται εδώ και αρκετό καιρό, αλλά -αυτό είναι το κελλεπούρι- μεταξύ ποιων; Στην οδό Πενταδακτύλου, και πέρσι μες τη μέση της Λήδρας παρακαλώ, συχνά-πυκνά διάφορα ελληνοκύπρια λεβεντόπαιδα σπάζουν στο ξύλο μετανάστες και η δήμαρχος δεν παίρνει πρέφα ή δεν παρεμβαίνει (δες σχετικές αναρτήσεις στις Φάλιες). Γιατί η Δήμαρχος δε ζήτησε ως τώρα προστασία των μεταναστών; Άμα δέρνουνται μεταξύ τους οι μετανάστες στέλλουμε την αστυνομία, άμα δέρνουν τους μετανάστες τα βλαστάρια μας στέλλουμεν αέραν;

    Δεύτερον,
    Αν το Ομεριέ αποτελεί σημείο θρησκευτικοπολιτικής έντασης ανάμεσα σε μετανάστες, η δήμαρχος θα μπορούσε να ζητήσει ειδικά μέτρα και να εφαρμόσει στοχευμένη πολιτική που να αφορά το συγκεκριμένο τέμενος ή και οποιοδήποτε άλλο χώρο όπου μεταφέρονται θρησκευτικές διαμάχες και εντάσεις.
    Στοχευμένη πολιτική θα ήταν η τοπική αρχή κατ’ αρχήν να ΞΕΡΕΙ τη σύνθεση και τις ιδιαιτερότητες των μεταναστών που την αφορούν (γιατί δεν είναι παντού οι ίδιες). Μέρος αυτής της γνώσης θα έπρεπε να είναι και οι συγκρούσεις και εντάσεις που προκύπτουν ανάμεσα στις ομάδες μεταναστών και δεν είναι μόνο θρησκευτικές. Μέρος, και μόνο μέρος, της λύσης θα ήταν μια σειρά μέτρων που να αντιμετωπίζουν ρεαλιστικά αυτές τις θρησκευτικές πραγματικότητες (για παράδειγμα θα μπορούσε να υπάρχει εκ περιτροπής ωράριο χρήσης του Ομεριέ).

    Τρίτον,
    Σειρά μου να δυσκολεύκουμαι Sindrimin να πιστέψω ότι η δήμαρχος δήλωσε ότι «πιστεύει οτι (εν) πρώτοι εμείς φταίμε, που αφήσαμεν την Παλιά Λευκωσία να ερημώσει». Να μεν παρεξηγηθώ: Πιστεύκω σου ότι το είπεν! Δυκολεύκουμαι να πιστέψω ότι οι εκατοντάδες των μεταναστών που κινούν το παζάρι της κάτω Λευκωσίας, που δουλεύκουν στις αγορές της Τετάρτης κ του Σαββάτου, που δέχουνται να ζουν μέσα σε τζείνα τα παραπήγματα που οι πιο πολλοί ‘ντόπιοι’ εν θα δέχουμαστεν ποττέ να έχουμεν ούτε για αποθήκες, που εγεμώσαν τους δρόμους, τις πλατείες τζιαι που εβάλαν φωνή μες τους δρόμους της Χώρας (που το ‘ 74 ως το ’84, τότε ήταν ερημιά η Χώρα) τούτοι ακριβώς εν ερήμωση.

    Λένα

  10. falies3 26/09/2009 στο 5:13 ΜΜ
  11. Sindrimin 26/09/2009 στο 7:19 ΜΜ

    @ Λένια:

    «τούτες ή άλλες ενέργειες της έχουν εμφανείς αδυναμίες (η εν και εντελώς λανθασμένες), δέχουμαι το»
    Είπα εγώ.

    «παρά τις καλές προθέσεις της, η Δήμαρχος έχει πολλά περιορισμένη πολιτική αντίληψη».
    Είπες εσύ.

    Ενιξερω αν δεν το επρόσεξες αλλα είπαμε το ίδιο πράμα.

    Εγώ έγραψα το πρώτο μου σχόλιο γιατι ακριβώς θεωρώ οτι στην ανάρτηση η δήμαρχος αδικήθηκε όσο αφορά τες προθέσεις της.

    Γενικά, με το σχόλιο σου είμαι σχεδόν απόλυτα σύμφωνος.

    Α, εκτός που το «τρίτον» σου σημείο. Νομίζω πως και η Κυρία Μαύρου την περίοδο 74-84 είναι που εννοεί όταν αναφέρεται σε ερήμωση…

  12. Λένα 27/09/2009 στο 2:47 ΜΜ

    Οι προθέσεις εν αέρας! Πρέπει να εν συνέχεια εμφανείς και πρέπει και να υλοποιούνται. Η δήμαρχος είχε καλές προθέσεις (παλαιότερα) ώσπου (τώρα) μας έδειξε ότι εν αντιστοιχούν με τις πράξεις της και τις πολιτικές της επιλογές.

    Η δήμαρχος δεν έχει περιορισμένη πολιτική αντίληψη, απλώς το ανέφερα γιατί όταν οι πράξεις ξαφνιάζουν δύο επιλογές υπάρχουν: ή σκοπιμότητα ή βλακεία. Και η δήμαρχος έχει αποδείξει ότι το δεύτερο δεν ισχύει.
    Οι πολιτικές της επιλογές καταδεικνύουν ότι υπάρχει σκοπιμότητα και συγκεκριμένη πολιτική αντίληψη για τα θέματα της Πόλης. Δεν επιλέγει τυχαία μια έξυπνη πολιτικός να κυνηγήσει τους μετανάστες – ενοικιαστές αντί τους ιδιοκτήτες.

    Δεν αδικείται καθόλου η δήμαρχος από το σχόλιο.

  13. Aceras Anthropophorum 27/09/2009 στο 3:26 ΜΜ

    Για να είναι μια αριστερή κριτική αξιόπιστη πρέπει να είναι δίκαιη.

    Η ανάρτηση σας κοπέλια επηρέασεν με πολλά πριν να ενημερωθώ. Εθυμώθηκα πάρα πολλά. Μετά που ενημερώθηκα παραπάνω, ο θυμός μου εγύρεσεν πάνω σας.

    Έβαλα τζιαι γω ανάρτηση.

  14. falies3 27/09/2009 στο 7:55 ΜΜ

    Η Ελένη Μαύρου παραδέχεται ευθύνες για την παλιά Λευκωσία

    Φταίει και ο δήμος για την κατάντια

    Αν ο Δήμος Λευκωσίας αξιοποιούσε αποτελεσματικά τα όπλα που του παρέχει η νομοθεσία, πολύ πιθανό η κατάσταση στην εντός των τειχών πόλη να ήταν καλύτερη. Η δήμαρχος Ελένη Μαύρου, μιλώντας στον «Π», αναγνωρίζει ότι ο δήμος φέρει την αποκλειστική ευθύνη για τη διαμονή χιλιάδων αλλοδαπών εργατών μέσα σε παλιά καταστήματα και τρώγλες, χωρίς τις στοιχειώδεις υγειονομικές υποδομές (αποχωρητήρια, μπάνια, εξαερισμό, φωτισμό κλπ).
    Η νομοθεσία επιτρέπει στο δήμο τη λήψη μέτρων εναντίον των ιδιοκτητών που επιτρέπουν τη σαρδελοποίηση αλλοδαπών στα υποστατικά τους (περί πολεοδομίας νόμος) αλλά και εναντίον όσων αλλάζουν χωρίς άδεια τη χρήση των υποστατικών τους, για παράδειγμα από καταστήματα τα μετατρέπουν σε οικίες (νόμος περί οδών και οικοδομών). Όπως παραδέχεται η κυρία Μαύρου, οι σχετικές πρόνοιες των νόμων δεν εφαρμόζονται αποτρεπτικά και το φαινόμενο της συρροής αλλοδαπών στην περιοχή συνεχίζεται.

    Δεν είναι φθηνά
    Πολλά από τα ενοίκια που πληρώνουν όσοι διαμένουν στην εντός των τειχών Λευκωσία δεν είναι χαμηλά, όπως πολλοί πιστεύουν. Τι είναι λοιπόν αυτό που καθιστά την περιοχή πόλο έλξης για χιλιάδες αλλοδαπούς; Σύμφωνα και με τη δήμαρχο Λευκωσίας, ιδιοκτήτες ζητούν πολλά λεφτά για να ενοικιάσουν «καμαρούλες μια σταλιά» ή σκέτες τρώγλες. Επειδή όμως σε αυτούς τους χώρους στοιβάζονται πολλοί αλλοδαποί που μοιράζονται το ενοίκιο, μειώνεται σημαντικά το κόστος για τον καθένα. Με αυτό τον τρόπο, αλλά υπό συνθήκες απαράδεκτες και επικίνδυνες για την ανθρώπινη υγεία, η παλιά Λευκωσία μετατράπηκε όντως σε φθηνή στεγαστική λύση. Αν όμως ο δήμος κυνηγήσει όσους ιδιοκτήτες στοιβάζουν κόσμο σε ακατάλληλα και μη αδειούχα υποστατικά, είναι προφανές ότι θα αυξηθεί σημαντικά το ατομικό κόστος για ενοίκιο. Σε τέτοια περίπτωση, οι συνθήκες διαβίωσης θα βελτιώνονταν και επιπλέον πολλοί αλλοδαποί θα υποχρεώνονταν να αναζητήσουν φθηνότερη στέγη αλλού. Προοδευτικά, δυνατό να δημιουργούνταν οι συνθήκες για να επιστρέψουν στην παλιά πόλη οικογένειες.

    Εξώσεις και δίκες
    Σύμφωνα με την κυρία Μαύρου, οι νομικοί σύμβουλοι του δήμου υποστηρίζουν πως δεν είναι δυνατή η έξωση αλλοδαπών από υποστατικά που λειτουργούν χωρίς άδεια χρήσης. Δηλαδή, χώροι που μετατράπηκαν παράνομα σε σπίτια. Ωστόσο, άλλοι δικηγόροι, μας είπε, εκτιμούν πως υπάρχει τέτοια δυνατότητα. Αυτό όμως που αναμφίβολα μπορεί να κάνει ο δήμος είναι η προσαγωγή ιδιοκτητών τέτοιων υποστατικών ενώπιον της Δικαιοσύνης. Η κυρία Μαύρου διαβεβαίωσε ότι αυτό γίνεται και θα γίνεται ακόμα πιο συχνά στο μέλλον. Πολλοί ιδιοκτήτες αντιδρούν, υποστηρίζοντας πως αν δεν ενοικιάζουν τα καταστήματα ή τις αποθήκες τους ως σπίτια, θα μείνουν ανεκμετάλλευτα! Κάποιοι άλλοι υπέβαλαν αιτήσεις για μετατροπή των υποστατικών σε οικίες και κάποιες ήδη εγκρίθηκαν, μετά τις αναγκαίες τροποποιήσεις.
    Στις περιπτώσεις που τα υποστατικά χρησιμοποιούνται χωρίς να πληρούν τις προδιαγραφές υγιεινής, ο δήμος μπορεί να προωθήσει την έκδοση διατάγματος για το κλείσιμό τους. Ωστόσο, κάποια κενά στο νόμο καθιστούν κάπως δύσκολη αυτή τη διαδικασία, μας είπε η δήμαρχος. Σημείωσε δε πως με κάποιες τροποποιήσεις στο νόμο, αυτή η ευχέρεια θα μπορούσε να αποβεί πολύ χρήσιμη και αποτελεσματική. Διαβεβαίωσε ότι λήφθηκαν και θα ληφθούν, με μαζικό τρόπο, νομικά μέτρα εναντίον όσων διατηρούν παράνομα υποστατικά και τα ενοικιάζουν σε αλλοδαπούς.

    ΧΡΥΣΑΝΘΟΣ ΜΑΝΩΛΗ

    Κωδικός άρθρου: 898390

    ΠΟΛΙΤΗΣ – 25/09/2009, Σελίδα: 20

  15. gregoris 27/09/2009 στο 8:33 ΜΜ

    τωρά που ενημερώθηκες ενημέρωσμας τζιαι εμάς σύντροφε ασέρα τζιαι μεν θυμώνεις. τζιαι σε παρακαλώ τοποθετήθου πάνω στα σημεία που ετεθήκαν στο κείμενο τζιαι στα σχόλια.
    να θέσω τζιαι αλλό 2 θέματα
    1. τες προάλλες σύμφωνα με δημοσίευμα του πολίτη στο παλιό ΓΣΠ θα χτιστεί πύργος, πλατεία τζιαι πάρκιγκ. που επήεν η ψήφος των δημοτών που εζητήσαν χώρο πρασίνου;
    2. αφού η Μαύρου υποστηρίζει την επανένωση γιατί δεν συνεργάζεται με το αναγνωρισμένο δημαρχείο της βόρειας λευκωσίας σε μια σειρά που κοινές εκδηλώσεις μέσα στην νεκρή ζώνη, βόρεια τζιαι νότια; έναν λεωφορείο πχ που να διασταυρώνει την πράσινη γραμμή; θα εμπορούσεν αν ετολμούσεν να θέσει τες βάσεις για την επανένωση της πόλης λειτουργώντας έτσι τζιαι παραδειγματικά στη διαδικασία για την επανένωση της χώρας. όμως δεν τολμά να το διανοειθεί, πόσον μάλλον να το κάμει.
    τελικά τι διαφορετικό πρεσβεύει η Μαύρου που τους άλλους; η «αριστερότητα» πρέπει να έσιει τζιαι κάποιον αντίκρυσμα στην πολιτική πράξη.

  16. Μαρία Εμμανουήλ 27/09/2009 στο 10:11 ΜΜ

    Αχ ρε Γρηγόρη. Τζε γω τούτον ελάλουν στις συζητήσεις των τελευταίων ημερών – ότι η άλλη μεγάλη αποτυχία της Μαύρου εν η αδυναμία της to challenge τον διαχωρισμό της Πόλης. Γιατί πέρα που το άνοιγμα της Λήδρας εγώ εν είδα καμμιάν ουσιαστική προσπάθεια. Εξεκίνησα να γράφω εχτές: “…να μπουν έντιμοι ανθρώποι στο Δημοτικό συμβούλιο, εκτός της κομματικής διαπλοκής, για να ξεφύγει ο Πολεοδομικός έλεγχος που την εκ περιτροπής εξυπηρέτηση υμετέρων να δεις που το «inaccessible due to turkish invasion» του άλλου μισού ενναδώσει την θέση του σε ολοκληρωμένους χάρτες με δρόμους αληθινούς, πρόσωπα ανθρώπων τζε πορείες ζωής.” Αμά έπρεπε αναπάντεχα να σάσω φαϊ για 10 κοπελλούδκια τζε επαρέτησα – έπρεπε όπως τον Χριστό να κάμω 1.5 κιλό πατάτες τζε 15 κεφτέδες να τους χορτάσουν.

    Νομίζω φίλε ασέρα ένα πρόβλημα με την Δήμαρχο εν οι στενοί της ορίζοντες. Τζε εν τη βοηθά το ότι έν έζησε σε άλλη χώρα όπου εννα ήταν τζείνη στην θέση τούτων των αθρώπων. Άμα μιλά για τους μετανάστες νοιώθεις ότι αναφέρνετε σε ένα ξένο σώμα τζε όι σε ΔΗΜΟΤΕΣ της Πόλης της. Πρόσεξε τον λόγο της πιο πάνω:
    «σε τέτοια περίπτωση, οι συνθήκες διαβίωσης θα βελτιώνονταν και επιπλέον πολλοί αλλοδαποί θα υποχρεώνονταν να αναζητήσουν φθηνότερη στέγη αλλού. Προοδευτικά, δυνατό να δημιουργούνταν οι συνθήκες για να επιστρέψουν στην παλιά πόλη οικογένειες.» Συγγνώμη δηλαδή αλλά οι οικογένειες των μεταναστών που εν γεμάτη η πόλη εν λλιότερο οικογένειες.

    Ο δε πρόεδρος της Πολεοδομικής Επιτροπής του Δήμου (το ζουμί δηλαδή της υπόθεσης που «είναι όλα τα λεφτά») Νίκος Νουρής εδήλωσε στο «πρόσωπο με πρόσωπο» ότι «Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΕΙ ΤΟΥΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ».

    Τα ρατσιστικά τζε φοβικά σύνδρομα του Δήμου Λευκωσίας, εμείς τα εζήσαμε στο πετσί μας όταν έκλεισαν το σχολείο Highgate – ένα επιτυχημένο διαπολιτιστικό προοδευτικό σχολείο με μωρά μεταναστών τζε τουρκοκύπριους. Το σχόλιο του Σταύρου Μαραγκού που έκανε τότε για το Highgate συνεχίζει ναν επίκαιρο:

    “Και το τελευταίο μου σχόλιο είναι για τον Δήμο Λευκωσίας, σε Σεξπηρική αναλογία: “Κάτι βρωμάει στο Βασίλειο της Δανεμάρκης”, ή μάλλον “… στο Βασίλειο της Ελένης Μαύρου”. Όταν έρχεται η κρίσιμη ώρα πρέπει οι Άρχοντες του Δήμου να στέκονται στο ύψος των περιστάσεων και όχι να κρύβονται πίσω από νομικισμούς και υπαλλήλους, το οποίων το ποιόν αμφισβητείται. Noblesse Oblige.”

Σχολιάστε