* Μπαϊράμι, Κρατική Χορηγία και Μασκοφόροι στην Αγγλική Σχολή – BAYRAM, STATE SUBSIDY AND MASKED MEN AT THE ENGLISH SCHOOL

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών πάγωσε το κονδύλι, το οποίο δίδεται ετησίως στην Αγγλική Σχολή, παρόλο που αυτό έτυχε έγκρισης από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.   Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Πολίτης»,  η Επιτροπή δεν έχει δώσει καμιά επίσημα εξήγηση για το πάγωμα του κονδυλιού, ενώ κυκλοφορούν εντός και εκτός της Σχολής «φήμες» ότι το πάγωμα οφείλεται στη δυσαρέσκεια κάποιων βουλευτών σχετικά με την απόφαση της Σχολής να καθιερώσει ως επίσημη αργία του σχολείου τη μουσουλμανική γιορτή του Μπαϊραμιού, κάτι που τέθηκε σε εφαρμογή ήδη από την περσινή χρονιά. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με την εφημερίδα «Πολίτης», ο βουλευτής του ΔΗΚΟ Νικόλας Παπαδόπουλος είχε συνάντηση με τη διευθύντρια του σχολείου με θέμα το πάγωμα της χορηγίας, κατά την οποία την «συμβούλεψε» η Σχολή να ανακαλέσει την απόφασή της σχετικά με το Μπαϊράμι. 

Main Building, The English School Nicosia, Cyprus

Είναι ξεκάθαρο, πιστεύουμε, πως μέλη της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Οικονομικών επιχειρούν να εκβιάσουν και να τρομοκρατήσουν τη διεύθυνση της Αγγλικής Σχολής ώστε να μην προχωρήσει σε οποιεσδήποτε μεταρρυθμίσεις. Είναι επίσης ξεκάθαρο πως η προσπάθεια των εν λόγω μελών αποτελεί ξεκάθαρη και προκλητική πολιτική παρέμβαση σε εσωτερικά ζητήματα της Σχολής. Χρησιμοποιούν, όπως κάποιοι άλλοι βουλευτές πέρσι, την Αγγλική Σχολή για να επιβάλλουν τη διχοτομική πολιτική που προωθείται στο Κυπριακό από κόμματα ή πολιτικούς παράγοντες, παραγκωνίζοντας βέβαια το γεγονός ότι πρόκειται για εκπαιδευτικό ίδρυμα.

Η εφημερίδα «Πολίτης» αναφέρεται επίσης σε μια συνάντηση γονέων στην Αγγλική Σχολή την περασμένη Δευτέρα. Αυτό όμως που δεν αναφέρει η εφημερίδα, αλλά μαρτυρούν γονείς που βρίσκονταν εκεί, είναι ότι κατά τη διάρκεια της συνάντησης αυτής εμφανίστηκαν έξω από το χώρο της συνάντησης δύο μασκοφόρα πρόσωπα, τα οποία όμως τράπηκαν σε φυγή μόλις έγιναν αντιληπτά. Πρόκειται κι εδώ για μια πράξη τρομοκρατίας και εκφοβισμού που θυμίζει σίγουρα άλλες εποχές.

The Finance Committee of the Parliament has freezed the subsidy which is annually given to the English School, although this has been approved by the Ministry of Education. According to article of the newspaper “Politis”, the Committee has not given yet any formal explanation for the “freezing”of the subsidy. At the same time there are “rumors”- inside and outside the School -, that the “freezing” is due to the dissatisfaction of some MPs because of the decision of the School to establish Bayram Holiday as an official School holiday – a practice that has been implemented since last year. Additionally, according to the same newspaper, Nicolas Papadopoulos, MP of DHKO, had a meeting with the Head Teacher of the School to discuss the issue of the freezing of the Subsidy, where he “advised” her that the School should change its decision regarding Bayram Holiday.

In our opinion, it is clear that members of the Finance Committee attempt to blackmal and terrorise the management of the School in order not to proceed to any reforms. It is also clear that this attempt constitutes a provocative political interference to the internal affairs of the School. They use the English School, as other MPs did last year, in order to impose the divisive policy regarding the Cypriot Problem, which is promoted by parties and politicians, forgetting that they are dealing with an educational institution.

Politis”newspaper also refers to a parents’ meeting that took place at the English School last Monday. However the newspaper does not refer to the fact that two masked persons appeared outside the building during the meeting, who however ran away as soon as they were seen This is also an act of terrorism and intimidation which definitely reminds us other periods of our history.

Advertisements

8 thoughts on “* Μπαϊράμι, Κρατική Χορηγία και Μασκοφόροι στην Αγγλική Σχολή – BAYRAM, STATE SUBSIDY AND MASKED MEN AT THE ENGLISH SCHOOL

  1. rose 25/06/2010 στο 11:55 ΠΜ

    οταν διαβάζω «Πρόκειται κι εδώ για μια πράξη τρομοκρατίας και εκφοβισμού που θυμίζει σίγουρα άλλες εποχές.» σκέφτομαι…

    οι άλλες εποχές είναι αυτές που ζούμε τώρα…

    τι άλλαξε ;

    πισω πάμε ντουγρού (=ελληνιστί: ολόισια)

  2. falies 25/06/2010 στο 5:03 ΜΜ

    (24.6.2010, Πολίτης)
    Το Μπαϊράμι τρώει τη χορηγία

    Καθυστερεί η αποδέσμευση του κονδυλιού της ετήσιας κρατικής χορηγίας προς την Αγγλική Σχολή. Αιτία… η θεσμοθέτηση της γιορτής του Μπαϊραμιού και η καθιέρωσή του ως σχολικής αργίας

    Σε νέες περιπέτειες φαίνεται να εισέρχεται η Αγγλική Σχολή, με αφορμή τη θεσμοθέτηση της γιορτής του Μπαϊραμιού και την καθιέρωσή του ως σχολικής αργίας. Παρότι το θέμα δεν ηγέρθη μέχρι σήμερα δημόσια, κοινοβουλευτική πηγή ανέφερε στον «Π» ότι υπάρχει διαφωνία βουλευτών ως προς τη συγκεκριμένη ρύθμιση και αυτός είναι ο λόγος που το κονδύλι της ετήσιας κρατικής χορηγίας προς τη Σχολή, ύψους 341.720 ευρώ, παραμένει σταυρωμένο και δεν αποδεσμεύεται από την κοινοβουλευτική επιτροπή Οικονομικών.

    Το αίτημα της σχολής για αποδέσμευση του κονδυλίου έχει τεθεί αρκετές φορές στην αρμόδια επιτροπή και, παρά τις εκκλήσεις του διαχειριστικού συμβουλίου, αλλά και τη συγκατάθεση του υπ. Παιδείας για αποδέσμευση, η συζήτηση του θέματος παίρνει συνεχώς αναβολές, με αποτέλεσμα η Σχολή να μην μπορεί να υλοποιήσει συμβατικές και άλλες υποχρεώσεις της. Όσο για τους λόγους των αναβολών, γονείς καταγγέλλουν ανοικτά ότι σχετίζεται με αποφάσεις της διοίκησης του σχολείου και αφορούν την καθιέρωση της γιορτής του Μπαϊραμιού ως αργίας. Σημειώνεται ότι ανάλογη ρύθμιση είχε ισχύσει και πέρσι χωρίς να προκληθούν οι οποιεσδήποτε αντιδράσεις.

    Εκβιάζουν τη Σχολή
    Οι λόγοι της μη αποδέσμευσης του κονδυλίου προς την Αγγλική Σχολή συζητούνται έντονα τις τελευταίες μέρες μεταξύ βουλευτών, αλλά και γονέων και καθηγητών της Σχολής, ενώ για το θέμα πραγματοποιήθηκε την περασμένη Δευτέρα και συνάντηση γονέων κατά την οποία ενημερώθηκαν ότι ζητήθηκε από τη Σχολή να ανακαλέσει την απόφασή της για το Μπαϊράμι, έτσι ώστε να αποδεσμευτούν τα κονδύλια. Ο «Π» επικοινώνησε με μητέρα μαθήτριας της Σχολής, οποία παρέστη στη συνάντηση, και επιβεβαίωσε τα όσα κυκλοφορούν τις τελευταίες μέρες ως φήμες. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε η κ. Μαρία Εμμανουήλ, στη συνάντηση παρέστησαν 60-70 γονείς και κατά τη διάρκειά της «μέλος του διαχειριστικού συμβουλίου μάς ενημέρωσε πως στην τελευταία συνάντησή τους η διευθύντρια της Σχολής τους πληροφόρησε για συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο της κοινοβουλευτικής επιτροπής Οικονομικών, Νικόλα Παπαδόπουλο. Στη συνάντηση τέθηκε το θέμα του «παγώματος» της κυβερνητικής χορηγίας, ενώ έγινε αναφορά σε «λανθασμένες πράξεις» της Σχολής και δόθηκε η «συμβουλή» να ανακληθεί η απόφαση για την τήρηση της γιορτής του Μπαϊραμιού του χρόνου». Σύμφωνα με την κ. Εμμανουήλ, «οι γονείς που βρίσκονταν στη συνάντηση ξαφνιάστηκαν από την είδηση και θεωρούν αυτή την πράξη εκτός αποδεκτών πλαισίων. Πρόκειται για ξεκάθαρο εκβιασμό εις βάρος της Σχολής, αναγκάζοντάς την να κάνει διάκριση βάσει θρησκείας, ούτως ώστε να αποδεσμευτούν τα κονδύλια».

    Φήμες
    Ερωτηθείς για τα όσα ακούγονται τις τελευταίες μέρες, ο πρόεδρος της επιτροπής Οικονομικών, Νικόλας Παπαδόπουλος, ανέφερε στον «Π» ότι «στο παρόν στάδιο δεν θα σχολιάσω φήμες», και τόνισε ότι «θα τοποθετηθούμε ως κόμμα όταν κληθούμε να αποφασίσουμε για την αποδέσμευση του κονδυλιού της Σχολής». Όσο για τους λόγους για τους οποίους αναβάλλεται συνεχώς η συζήτηση του θέματος, ο κ. Παπαδόπουλος εξήγησε ότι «πολλά από τα κονδύλια δεν αποδεσμεύονται ή αναβάλλεται η συζήτησή τους επειδή δεν υπάρχει χρόνος να τα εξετάσουμε ή επειδή ζητούνται περαιτέρω πληροφορίες. Το θέμα αυτό θα τεθεί σε επόμενη συνεδρία της επιτροπής». Σημείωσε, ακόμη, ότι «υπάρχει επικοινωνία με τη διοίκηση της Σχολής και ζητήσαμε κάποιες περαιτέρω διευκρινίσεις και για τις οικονομικές τους δραστηριότητες, αλλά και για τον τρόπο με τον οποίο χειρίζονται θέματα του σχολείου».

    Επαφές με κόμματα
    Στο μεταξύ, δυσαρέσκεια για την καθυστέρηση που παρατηρείται στην αποδέσμευση του κονδυλίου εξέφρασε χθες στον «Π» ο πρόεδρος του διαχειριστικού συμβουλίου της Αγγλικής Σχολής, Κυριάκος Βασιλείου. Όπως ανέφερε, «επίσημα από τη Βουλή δεν λέχθηκε αν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος για τον οποίο καθυστερεί η αποδέσμευση του κονδυλιού, το οποίο είναι απαραίτητο για να συνεχίσει τη λειτουργία της η Σχολή». Υπογράμμισε, επίσης, ότι «η απόφαση του συμβουλίου για το θέμα είναι να προσπαθήσουμε να δούμε τους αρχηγούς των πολιτικών κομμάτων, να μας πούνε ποια είναι η θέση τους και γιατί η επιτροπή δεν εγκρίνει το ποσό».

    ΓΕΩΡΓΙΑ ΨΑΡΙΑ

    Κωδικός άρθρου: 953973

    ΠΟΛΙΤΗΣ – 24/06/2010, Σελίδα: 41

  3. clandestina 25/06/2010 στο 5:19 ΜΜ

    Στο επίκεντρο αντιπαράθεσης πάλι η Αγγλική Σχολή

    Διχάζει το Μπαϊράμι

    Μερίδα βουλευτών και ο σύνδεσμος γονέων διαφωνούν με την καθιέρωση της γιορτής του Μπαϊραμιού ως σχολικής αργίας στην Αγγλική Σχολή, ενώ άλλοι τάσσονται υπέρ

    Διαστάσεις σε πολιτικό αλλά και σε εκπαιδευτικό επίπεδο φαίνεται να προσλαμβάνει το θέμα που έφερε στην επιφάνεια ο «Π» σχετικά με την καθιέρωση της γιορτής του Μπαϊραμιού ως σχολικής αργίας στην Αγγλική Σχολή, καθώς βουλευτές, εκπαιδευτικοί και γονείς εμφανίζονται διχασμένοι επί του θέματος.
    Μερίδα βουλευτών, αλλά και ο Σύνδεσμος Γονέων της Σχολής, διαφωνούν με τη συγκεκριμένη ρύθμιση, ενώ άλλοι τάσσονται υπέρ, επικαλούμενοι τους εσωτερικούς κανονισμούς λειτουργίας αλλά και την πολυπολιτισμικότητα του σχολείου. Το θέμα, το οποίο φαίνεται να βάζει για άλλη μια φορά σε περιπέτειες την Αγγλική Σχολή, ηγέρθη στην κοινοβουλευτική επιτροπή Οικονομικών κατά τη συζήτηση του κονδυλιού της ετήσιας κρατικής χορηγίας προς τη Σχολή, το οποίο, όπως έγραψε ο «Π», παραμένει σταυρωμένο λόγω της διαφωνίας βουλευτών ως προς τη συγκεκριμένη ρύθμιση.

    Απαράδεκτος εκβιασμός
    Κληθείς από τον «Π» να σχολιάσει το θέμα, ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, Γιάννος Λαμάρης, τόνισε χθες ότι είναι απαράδεκτο να εκβιάζεται ο οποιοσδήποτε φορέας ή οργανισμός, ο οποίος επιχορηγείται από το κράτος, με αυτόν τον τρόπο, ιδιαίτερα σε θέματα που αγγίζουν διακρίσεις με βάση τη θρησκεία. «Η Αγγλική Σχολή επιτελεί ένα έργο εδώ και χρόνια και σε αυτήν φοιτούν παιδιά από διάφορες θρησκευτικές ομάδες. Νομίζω πως το να τίθενται τέτοια εκβιαστικά διλήμματα στις διευθύνσεις και στα συμβούλια είναι απαράδεκτο», είπε. Σημείωσε, ακόμη, ότι «την περασμένη Δευτέρα ενημερωθήκαμε για το θέμα στην επιτροπή Οικονομικών, όταν ζητήσαμε να μάθουμε τους λόγους για τους οποίους δεν προχωρά η αποδέσμευση του κονδυλιού προς την Αγγλική Σχολή. Ενημερωθήκαμε από τον πρόεδρο της επιτροπής, Νικόλα Παπαδόπουλο, ότι έγινε συνάντηση με τη Σχολή και τέθηκε το θέμα της καθιέρωσης του Μπαϊραμιού ως σχολικής αργίας και ότι υπάρχουν ενέργειες της Σχολής με τις οποίες μερίδα βουλευτών δεν συμφωνεί». Όσο για τη στάση του ΑΚΕΛ, ο κ. Λαμάρης επεσήμανε ότι «θα τεθεί το θέμα σε επίπεδο προεδρίας της Βουλής, γιατί θεωρούμε ότι η παρακράτηση στα συρτάρια του όποιου προέδρου επιτροπής τέτοιων θεμάτων δεν συμβάλλει στο ρόλο που πρέπει να διαδραματίζει η Βουλή».

    Υπάρχουν ιδιαιτερότητες
    Ερωτηθείς για το θέμα του Μπαϊραμιού, ο κ. Λαμάρης επεσήμανε ότι «η Σχολή δικαιούται με βάση το καταστατικό της να καθορίζει τις αργίες της. Και η αργία του Μπαϊραμιού είχε ισχύσει και πέρσι, αλλά και προηγούμενες χρονιές. Η ουσία είναι ότι, από τη στιγμή που δέχεσαι ένα καθεστώς σε αυτή τη Σχολή, λόγω της ιδιομορφίας της, πρέπει να σέβεσαι τις ιδιαιτερότητές της σε όλα τα επίπεδα». Από την πλευρά του, ο αντιπρόεδρος του ΔΗΣΥ και πρόεδρος της κοινοβουλευτικής επιτροπής Παιδείας, Νίκος Τορναρίτης, εξήγησε ότι θα επιδιώξει τις προσεχείς ημέρες να έχει επαφές με τους αρμοδίους για να μην υπάρξει κανένα πρόβλημα στη σωστή και εύρυθμη λειτουργία της Σχολής. «Είναι καλά γνωστό ότι πέρασε δύσκολες ώρες την περασμένη χρονιά, και ευχόμαστε όλοι να μην επαναληφθούν εικόνες, νοοτροπίες και πρακτικές που δίχασαν τους γονείς, με θύματα τα παιδιά», πρόσθεσε.

    «Όχι» στο Μπαϊράμι
    Διιστάμενες απόψεις σε ό,τι αφορά την καθιέρωση της γιορτής του Μπαϊραμιού ως σχολικής αργίας υπάρχουν και σε επίπεδο γονέων. Μερίδα γονέων τάσσεται υπέρ, ενώ ο επίσημος σύνδεσμος γονέων τάσσεται εναντίον. Αναφερόμενος στο εορτολόγιο της Σχολής, ο εκπρόσωπος του συνδέσμου γονέων, κ. Εύης Παγδατής, δήλωσε χθες στον «Π» ότι «για δεύτερη συνεχή χρονιά το σχολείο κρύβει τις προθέσεις του πίσω από τα Μπαϊράμια», ενώ έθιξε και το θέμα της τήρησης αργίας κατά την 15η Νοεμβρίου, ημέρα καταδίκης της ανακήρυξης του ψευδοκράτους. «Πέρσι το σχολείο «γιόρτασε» την ανακήρυξη του ψευδοκράτους κηρύσσοντας την μέρα αργία και φέτος κάνει το ίδιο. Η 15η Νοεμβρίου έχει συγκαλυφθεί πάλι ως training day (μέρα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών) και εμείς ως πολίτες της Δημοκρατίας πραγματικά ντρεπόμαστε που η Αγγλική Σχολή θέλει για δεύτερη συνεχή χρονιά να μη λειτουργήσει τη συγκεκριμένη μέρα», επεσήμανε. Όσον αφορά στα δύο Μπαϊράμια, ο κ. Παγδατής εξήγησε ότι «η Σχολή θέλει να καθιερωθούν δύο σχολικές αργίες και εμείς διαφωνούμε. Μπορούν να παραχωρούνται διευκολύνσεις σε μαθητές οποιασδήποτε θρησκευτικής ομάδας για τις σημαντικές τους γιορτές. Δεν θεωρούμε ρατσιστικό να μην υπάρχουν Μπαϊράμια στο σχολείο. Ούτε στην Αγγλία υπάρχουν και οι μουσουλμάνοι απλώς δεν πάνε σχολείο. Δεν χρειάζεται να χάνονται μαθήματα εκείνες τις μέρες γι΄ αυτούς που θα απουσιάζουν. Μπορούν να γίνονται άλλες δραστηριότητες». Ανέφερε, τέλος, ότι το σχολείο πρέπει να τηρεί τις αργίες του κράτους και του υπ. Παιδείας.

    Εσωτερικές ρυθμίσεις
    Από πλευράς εκπαιδευτικών της Σχολής αναφέρθηκε χθες στον «Π» ότι παρόμοιες με τις φετινές ρυθμίσεις, για τις σχολικές αργίες, είχαν τηρηθεί και πέρσι, χωρίς να υπάρξουν αντιδράσεις. Όπως χαρακτηριστικά τονίστηκε, πέρσι το σχολείο ήταν κλειστό στις 15 και 16 Νοεμβρίου λόγω half term (καθιερωμένη αργία στα μέσα του τριμήνου) και φέτος αποφασίστηκε όπως η 15η Νοεμβρίου δοθεί σαν training day -κατά την οποία οι μαθητές δεν πάνε σχολείο- και η 16η σαν αργία λόγω Μπαϊραμιού. Όσο για το πρώτο Μπαϊράμι, στις 9 Σεπτεμβρίου, θα είναι επίσης training day. Αναφέρθηκε, επίσης, ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση ισχύει τα δύο τελευταία χρόνια και πως η απόφαση λήφθηκε για εκπαιδευτικούς σκοπούς. «Επιτρέπαμε στους Τ/Κ μαθητές να μην έρχονται σχολείο στο Μπαϊράμι, αλλά φάνηκε ότι δημιουργείται τεράστιο πρόβλημα. Δεν μπορεί να λειτουργήσει ένα σχολείο με το 15% των μαθητών του να απουσιάζει», δήλωσε εκπαιδευτικός της Σχολής. Όσο για τη 15η Νοεμβρίου, υπενθύμισε τα επεισόδια του 2008, τονίζοντας ότι «η κατάσταση βγήκε εκτός ελέγχου και υπήρξε κατατρομοκράτηση μαθητών από μερίδα άλλων μαθητών. Επειδή θέλουμε το σχολείο να είναι ασφαλές, κρίναμε ότι ο καλύτερος τρόπος είναι να το κλείσουμε για τους μαθητές, όπως ισχύει και σε άλλα ιδιωτικά σχολεία». Επεσήμανε, τέλος, ότι η Σχολή ποτέ δεν είχε πλήρη ταύτιση με τις αργίες του υπ. Παιδείας και πως λειτουργεί με βάση εσωτερικούς κανονισμούς.

    ΓΕΩΡΓΙΑ ΨΑΡΙΑ

    Κωδικός άρθρου: 954169

    ΠΟΛΙΤΗΣ – 25/06/2010, Σελίδα: 37

  4. Παύλος 25/06/2010 στο 6:53 ΜΜ

    Η ΑΓΓΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΕΛΛΗ-ΝΙ-ΚΗ!

    HIP HIP: HURRAH!

  5. falies 26/06/2010 στο 8:28 ΠΜ

    Χθες είχε συνάντηση το ΑΚΕΛ με μέλη του Διαχειριστικού Συμβουλίου του Σχολείου. Το αποτέλεσμα της συνάντησης ήταν ότι η Σχολή θα αναθεωρήσει την απόφασή της για τις 15 Νοεμβρίου.
    Πρέπει να έγινε κάποιος συμβιβασμός. Να πήρε η Σχολή τη γιορτή για το Μπαϊράμι και να υποχώρησε στο θέμα της 15ης Νοεμβρίου.
    Το θέμα όμως του εκβιασμού από μέρους της Επιτροπής της Βουλής παραμένει. Κάθε φορά που δεν είναι ικανοποιημένη με τις αποφάσεις του σχολείου ή οποιουδήποτε άλλου οργανισμού χρηματοδοτεί, θα παρεμβαίνει και θα εκβιάζει;
    Επίσης για το σχολείο παραμένει άλυτο το πρόβλημα για το οποίο αποφάσισαν να μην έρχονται οι μαθητές στο σχολείο στις 15 Νοεμβρίου.

  6. falies 26/06/2010 στο 7:26 ΜΜ

    Από το : http://www.epanenosi.com/index.php/archives/952

    THE ENGLISH SCHOOL AND THE BULLIES – the masked ones and the others dressed in suits and ties

    At the beginning of the year, the English School, under the leadership of the competent new headmistress, set in motion a procedure to develop an anti-bullying policy. A working group of teachers, parents and students (to which I was also appointed), took part in this initiative. After an intensive process, a policy, based on local & international procedures, guidelines and legislation, was finalised and approved by the schools stakeholders. Now the school has a tool to process and tackle bullying behaviour, including racist one, which according to the guidance is considered to be the most serious form of bullying.

    Here is an attempt to view the latest rezilikia, within the setting of anti bullying policies and guidelines……..

    1. THE BULLIES IN SUIT AND TIE

    On the 21st of this month I attended a meeting of parents at the school, to discuss the freezing by the Parliamentary Finance Committee, of the state funding of English School and the possible relation this could have, with attempts by greek nationalist circles, to abolish the Bayram Holiday of the school.

    60-70 parents, the majority being Turkish Cypriots, attended the meeting, where a member of the School Management Board, confirmed the Bayram connection – the Board has been briefed by the Headmistress, that she attended a meeting with Nikolas Papadopoulos, president of the Finance Committee, to which she was asked to go alone. There the freezing of the funds was discussed and after lecturing her for 1 hour about the “ill functions” of the school, he advised her to abolish the Bayram Holiday.

    The parents at the meeting were shocked and upset by the politician’s out of order intervention, to which they now became secondary witnesses. He has in effect blackmailed the school, using his position of POWER. And has put the school in the impossible position of having to choose between practicing religious intolerance and discrimination which is illegal, or enter into extreme financial difficulties. Like the big bully in the school yard who threatens a kid under his power, to beat up another kid or else …….

    In the setting of anti bullying policies and guidelines, Nikolas Papadopoulos’s acts, fall within 3 different definitions of bullying:

    1.Disrespecting or taking discriminatory actions against a person’s cultural or religious identity.
    2.It involves an imbalance of power, leaving someone feeling helpless to prevent it or put a stop to it
    3.Causes feelings of distress, fear, loneliness and lack of confidence in those who are at the receiving end.
    Now if the school gives in to the politician’s blackmail, it will render its own attempts to tackle bullying, through policy formatting and training, void and meaningless. It will also be breaking the “The Law of English School (Management and Control) (Law167) Section 3″, which states that “the school should make provisions for all the students (including Muslim) to practice their own religion”.

    As far as Papadopoulos’s political intervention in the educational processes of the school is concerned, let’s see what his sister Anastasia had to say a year ago, in a newspaper interview, defending her friends from the cyberbully englishschoolnews.com.:
    “Και δεν καταλαβαίνω γιατί δεν αποδέχονται την απλούστατη απαίτηση της κίνησης των γονέων που ζητούν απλά να κρατηθεί η πολιτική έξω από το σχολείο.” (I don’t understand why they don’t accept the simple demand of the parents who simply ask for politics to be kept outside the school). Politics in this instance refers to the training teachers had in Ireland, in order to equip themselves with skills for the big changes brought about in the school, after the return of Turkish Cypriots students in 2004. On a similar tone, i.e. a call for no “political intervention”, are 2 emails I received from Central Bank of Cyprus, one of them originating from info@englishschoolnews.com, campaigning in favor of the patriot parents in last year’s ESPA election.

    If they were so much against “political intervention” last year, how come they so brutally practice it now? The answer has been given by a blogger – greek nationalists demand and usually have, preferential treatment. I add that when the greek nationalists happen to be also upper class, then they demand “preferential treatment to the square” (talking in mathematical terms and commemorating my super hero maths teacher, mr Ierodiakonou)!……

    2. THE MASKED BULLIES

    While the above mentioned meeting of parents was taking place in the new science building, 2 masked men entered the building. They were confronted by a 6th year Turkish Cypriot female student, while climbing the stairs and after hiding for a while, they left, swearing and making gestures to her. Later that evening I heard another girl, a 14 year old, saying that had she been there, she would also stand up against them – and even though she would be really scared, she would say to them “I am also turkish cypriot” (although she is not really). The school has succeeded in empowering girls to stand up against racist bullying, as set out in the policy: “Intervene, if you can, to prevent the bullying from taking place”.

    I am confident that the school will do the same. And achieve the anti bullying policy’s aim
    “to provide a safe, secure and positive environment for all the children and staff… promote respect for self and others and encourage mutual respect between all members of the School community.” The head ms Duncan in her first presentation to the parents, emphasized the importance of building trust and credibility through openness and honesty. The exposure of Papadopoulos’s bullying and his subsequent ridicule (rezili), is a result of her stance. A stance which is in stark contrast to the ethics of the patriot parents and their patrons. Who use misinformation, secrecy and lies, to create nationalist hysteria around the school, which is then propagated by the nationalist media, resulting in upheaval and escalated violence in the school. On another but equally significant level their actions amount to incitment of racial hatred, in breach of sections 3, 4 and 5 of the «Law of Equal treatment of Persons irrespective of Racial or National Origin Law 59(1)/04″ of the Cyprus Republic.

    Now what should we parents do, to tackle the bullies in suits and ties? After seeing one after the other, “human activist lawyers” parade through and in support to, the cyberbullying blog “Christofias Watch”, I have lost faith in local human rights remedies. And anyway the bullies have to be judged by something higher and above the House of Parliament, to which some of them belong. So the decision is, that the “human rights judgment game” will be played in European Union ground.

    In the meantime it is only right to put THE question to them:

    «Εσύ, ποιος είσαι να κάνεις διακρίσεις?»


    “Who are you to discriminate?”

  7. Γιώργος Αμιαντίτης 27/06/2010 στο 1:00 ΜΜ

    Eίναι λυπηρό αυτό που συμβαίνει στην αγγλική σχολή και στην Κύπρο γενικώτερα
    αυτήν την περίοδο.
    Αν έχω καταλάβει καλά οι άγγλοι και πάλι μέσω της αγγλικής σχολής αναμοχλέύουν
    έντεχνα τα εθνικιστικά συναισθήματα των δύο κοινοτήτων και επαναβεβαιώνουν την
    ιδιότητα τους σαν τρίτο μέρος και επιδιαιτητών.
    Φυσικά αυτό έκαναν με μαεστρία απο το 1950 για να αναλώνεται η ενέργεια των δύο κοινοτήτων σε μια στειρα αντιπαράθεση, που τους έδινε τον ρόλο του διαμεσολαβητή
    και του ειρηνευτή αργότερα. Ηταν αυτοί που έντεχνα και με πολλή μαεστρία εδημιούργησαν θέμα αντιπαράθεσης εκεί που δεν υπήρχε καν. Η ιστορία των δύο κοινοτήτων είναι γεμάτη απο κοινούς αγώνες εναντίον των Οθωμανών (2 κοινές επαναστάσεις ελληνοκυπρίων και τουρκοκυπρίων) και το 1948 στην μεγάλη απεργία των μεταλλωρύχων ενάντια στην Αμερικανική μεταλλευτική εταιρεία. Κατάφεραν με δολιότητες να δημιουργήσουν έχθρα έναντίον αλλήλων με τα γεγονότα του κοντεμένου
    όπου 7 ελληνοκύπριοι σφαγιάστηκαν από ένα όχλο τουρκοκυπρίων σ ένα σενάριο που
    είχε την υπογραφή των Άγγλων.
    Εκείνο όμως που εμείς οι ελληνο κύπριοι δέν μάθαμε όλα αυτά τα χρόνια είναι να δρούμε με δική μας πολιτική αντί να αντιδρούμε στις πολιτικές κινήσεις των Άγγλων
    κυρίως που εξακολουθούν να ασκούν τα ιμπεριαλιστικά τους καθήκοντα σαν γνήσιοι απόγονοι της Αγγλικής αυτοκρατορίας.
    Και ο λόγος είναι απλός . Δεν εχουμε κατανοήση το τρόπο λειτουργείας των μεγάλων δυνάμεων των οποίων η μικρή μας Κύπρος εξακολουθεί να είναι σημαντική στους σχεδιασμούς και μεθοδεύσεις για την πολιτική τους στην μέση ανατολή
    Και είναι γι αυτόν ακριβώς τον λόγο που συνεχώς αντιδρούμε σπασμοδικά στις κατα καιρούς κινήσεις τους.
    Το ίδιο παιχνίδι του διαίρει και βασίλευε, παίζεται και σήμερα, παρόλον που εχουν αλλάξει καπως οι συνθήκες . Και παίζεται διότι αυτό βολεύει όσους θέλουν μια Κύπρο
    αδύνατη που θα αναλώνεται σε μια στείρα αντιπαράθεση με τους τουρκοκύπριους
    για να μην μπορεί να αντιδράση δυναμικά στις συνεχείς επιβουλές τους.
    Εκείνο όμως που λυπεί περισσότερο είναι ότι κ’αποιοι πολιτευτάδες της πλευράς μας
    νομίζουν ότι προσφέρουν υπηρεσία στον τόπο τους όταν απλά παίζουν τα παιχνίδια των
    άγγλων ίσως χωρίς να το αντιλαμβάνονται.
    Ο κύριος Νικόλας παπαδόπουλος υιός του τέως προέδρου της δημοκρατίας κάνει ακριβώς την ιδια λανθασμένη κίνηση που έκανε ο πατέρας του όταν κατα την διαρκεια των μαχών της Μανσούρας με τους τουρκοκύπριους και ενω τα τουρκικά αεροσκάφη
    βομβάρδιζαν την τηλληρία, σε έκτακτη συνεδρία του υπουργικού συμβουλίου,(του
    οποίου ήταν μέλος) αποφάσισαν να εκβιάσουν την Τουρκία με την απειλή ότι αν δεν σταματούσε τους βομβαρδισμούς , θα περικύκλωναν τρία τουρκικα χωριά και θα σκότωναν όλους τους κατοίκους τους.
    Σήμερα ο υιός Παπαδόπουλος εκβιάζει και πάλι απο θέση ισχύος -όπως νομίζη- για να
    πετύχη κάτι , χωρίς να αντιλαμβάνεται όπως και ο πατέρας του τότε , τις τραγικές συνέπειες της πράξης αυτής.
    Πρός Θεού κύριε Παπαδόπουλε , δεν αντιλαμβάνεστε ποιού το παιγνίδι παίζεται και πάλι.
    Δεν κατανοείται ότι η κίνηση σας αυτή ήταν προβλεπτη και επιθυμιτέα από τους εχθρούς
    της Κύπρου, για να εξάψει τα εθνικιστικά συναισθήματα και να φέρει τις δύο κοινότητες σε αντιπαράθεση,διότι αυτό βολέυει τα ξένα συμφέροντα.
    Και αν η απάντηση σας είναι (αυτή που αντηχεί στα αυτιά μου) »Μα θα αφήσουμε τους τούρκους να τουρκέψουν την Κύπρο;» Tότε να σας θυμήσω ότι αυτή την απορία
    την είχαμε ανέκαθεν. Αλλά αυτή η αντίδραση εκ μέρους σας δείχνη απλά την αγνοιά σας και την αδυναμία σας να κατανοήσετε πως λειτουργεί η διεθνής πολιτική σκηνή.
    Και αυτό είναι ανεπίτρεπτο σε κάποιον ο οποίος έχει αναλάβη να υπηρετήση τα κοινά
    και να καθοδηγήση τον λαό από την θέση του βουλευτή. Σημαίνει αδυναμία να σταθείται στο ύψος των περιστάσεων και να κατανοήσεται την συγκεκριμένη κίνηση
    των Άγγλων οι οποίοι μέσα απο ένα αποικοιοκρατικό κατάλοιπο αναμοχλεύουν πάλι με μαεστρία τα εθνικιστικά μας συναισθήματα.
    Εσείς όμως κύριε Παπαδόπουλε, έπερεπε να καταλάβετε που το πάνε και να μην πέσετε στην καλοστημένη παγίδα τους. Να μην τσιμπήσετε το δόλομα τους. Έχετε ευθύνη
    απέναντι στο λαό που εκπροσωπείτε και καθοδηγείτε με τις ενέργειες σας και τέτοιες ανεύθυνες ενέργειες μόνο καλό δεν θα φέρουν σε αυτό τον τόπο

  8. falies 22/07/2010 στο 10:19 ΜΜ

    Πλατφόρμα Ε/κ και Τ/κ Εκπαιδευτικών “Ενωμένη Κύπρος”
    [ε/κ τμήμα]

    20 Ιουλίου 2010

    Ανακοίνωση Τύπου

    Η Πλατφόρμα Ε/κ και Τ/κ Εκπαιδευτικών “Ενωμένη Κύπρος” παρατηρεί με ανησυχία την εθνικιστική έξαρση σε σχέση με την Αγγλική Σχολή από μερίδα γονιών, πολιτικών και ΜΜΕ.

    Αρχικά με πρόφαση την περσινή απόφαση της διεύθυνσης της Σχολής σχετικά με την αργία για το Μπαϊράμι, μερίδα των γονιών που αποτελούν την ηγεσία του Συνδέσμου Γονέων της Σχολής προσέγγισαν μέλη της Επιτροπής Οικονομικών της Βουλής με αποτέλεσμα τον εκβιασμό της Σχολής να αποσύρει την απόφασή της, για να της δοθεί η κρατική ετήσια χορηγία. Έπειτα διαστρεβλώνοντας τη θέση της Σχολής σε σχέση με τις 15 Νοεμβρίου (η Σχολή, για να αποφύγει τυχόν εντάσεις μεταξύ των μαθητών, που παρατηρήθηκαν στο παρελθόν, είχε αποφασίσει να την ορίσει ως εκπαιδευτική μέρα για τους καθηγητές και να αποδεσμεύσει τους μαθητές) κατηγόρησαν τη Σχολή ότι δήθεν γιορτάζει τη μέρα της ίδρυσης της “ΤΔΒΚ”. Παρότι η Σχολή υποχώρησε σε σχέση με τις 15 Νοεμβρίου, η ετήσια κρατική χορηγία παραμένει παγωμένη, με πρόφαση τώρα τη διαχείριση των οικονομικών της Σχολής, η οποία, σύμφωνα με τους κατήγορούς της, ξόδεψε άσκοπα χρήματα για εκπαιδευτικά σεμινάρια πολυπολιτισμικής εκπαίδευσης και για επισκέψεις ομάδας καθηγητών σε μικτά σχολεία της Β. Ιρλανδίας. Οι κατήγοροι της Σχολής, με πρωτοστάτη τον γνωστό εθνικιστικό σταθμό “Αντένα”, μιλούν ξανά για προβληματικά πειράματα επαναπροσέγγισης.

    Βέβαια, το πραγματικό πρόβλημα των εθνικιστών είναι και τώρα, όπως και τις προηγούμενες χρονιές, η παρουσία Τ/κ μαθητών στη Σχολή. Όσο κι αν ακούγεται οξύμωρο, μιλούν για προσπάθεια αφελληνισμού της Αγγλικής Σχολής και παροχής προνομίων στους Τ/κ μαθητές με αποτέλεσμα να ενθαρρύνουν το φυλετικό μίσος και να υποθάλπουν ένταση στο εσωτερικό της Σχολής. Θεωρούν τη Σχολή, όπως και τη χώρα, αποκλειστικά ελληνοχριστιανική και κάποιοι προβαίνουν σε συγκρίσεις της τ/κ κοινότητας με μουσουλμανικές μειονότητες σε χώρες της Ευρώπης για να επιχειρηματολογήσουν ότι οι Τ/κ θα πρέπει να ανέχονται τις χριστιανικές εικόνες στις τάξεις και τον ελληνικό εθνικό ύμνο στις σχολικές γιορτές. Οι εθνικιστές ουσιαστικά ενοχλούνται από την ισότιμη συνύπαρξη Ε/κ και Τ/κ μαθητών στη Σχολή, όπως και γενικότερα στη χώρα, και θέλουν τους Τ/κ, στην καλύτερη περίπτωση, μαθητές δεύτερης κατηγορίας και στη χειρότερη περίπτωση, εκτός της Σχολής.

    Η Πλατφόρμα Ε/κ και Τ/κ Εκπαιδευτικών “Ενωμένη Κύπρος” εκφράζει τη συμπαράστασή της στην Αγγλική Σχολή και την καλεί να συνεχίσει να αποτελεί παράδειγμα ειρηνικής συνύπαρξης των κοινοτήτων της Κύπρου στον ευαίσθητο μάλιστα τομέα της παιδείας. Θεωρούμε ότι η πολιτική της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και της εκπαίδευσης της ειρήνης που ακολουθεί η Αγγλική Σχολή – πολιτική που προωθείται από ευρωπαϊκούς και διεθνείς οργανισμούς – θα πρέπει να ακολουθηθεί και από το δημόσιο, πολυπολιτισμικό πλέον, σχολείο.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s