* Γυναίκες και Ιατρικό Σύστημα: Για τις γέννες και όχι μόνο

Γυναίκες και Ιατρικό Σύστημα:  Για τις γέννες και όχι μόνο

 

Στις 30 Μαρτίου δημοσιοποιήθηκε από την εφημερίδα ‘Πολίτης’ η καταγγελία μητέρας  για τον εκβιασμό που υπέστηκε την ώρα του τοκετού της από τη γυναικολόγο της για να προχωρήσει σε καισαρική τομή.  Η συγκεκριμένη καταγγελία –και οι αποκαλύψεις που ακολούθησαν-  φανερώνουν τις αυθαίρετες και επιβλαβείς πρακτικές που ακολουθούνται κατά κόρον στην Κύπρο όσον αφορά τη φροντίδα κατά τον τοκετό.  Αγγίζει επίσης ευρύτερα το θέμα της φροντίδας των γυναικών σε ο,τιδήποτε αφορά τις φυσικές γυναικείες λειτουργίες τους : έμμηνο ρήση, σύλληψη, εγκυμοσύνη, τοκετό, θηλασμό, λοχεία, εμμηνόπαυση.

 

Ο τρόπος με τον οποίο οι γυναίκες βιώνουν αυτές τις εμπειρίες είναι καθοριστικός όχι μόνο για τις ίδιες, αλλά και για τα παιδιά τους και τις οικογένειές τους.  Είναι κατ’ επέκταση ένας καταλυτικός παράγοντας στον τρόπο με τον οποίο οικοδομούνται οι ευρύτερες κοινωνικές  σχέσεις. 

 

Η ψυχοσωματική ωρίμανση και ολοκλήρωση των γυναικών καθορίζεται από το βαθμό στον οποίο έχουν οι ίδιες έλεγχο πάνω στο σώμα τους και στα βιώματα που σχετίζονται με τις φυσικές γυναικείες λειτουργίες.  Κάθε γυναίκα έχει το δικαίωμα να επιλέγει, συνειδητά και μετά από ενημέρωση, τον τρόπο με τον οποίο επιθυμεί να βιώσει την πορεία της προς τη μητρότητα.

 

Στηρίζουμε και επαυξάνουμε λοιπόν, τη συγκεκριμένη καταγγελία.  Δηλώνουμε απερίφραστα ότι στην Κύπρο υπάρχει σήμερα παντελής έλλειψη ουσιαστικών επιλογών όσον αφορά τη μαιευτική φροντίδα.  Η μόνη οδός, το κατεστημένο ιατρικό σύστημα, πολύ συχνά παρακάμπτει τους ίδιους τους βασικούς του κανόνες που υπαγορεύουν ξεκάθαρα ότι:

Είναι σαφής, αδιαμφισβήτητη και συνεχής η υποχρέωση των επαγγελματιών που παρέχουν κάθε είδους ιατρική φροντίδα να μας προσφέρουν έγκυρη και ολοκληρωμένη ενημέρωση όσον αφορά την κατάσταση της υγείας μας και τις διαθέσιμες επιλογές μας·

Με αυτό τον τρόπο διασφαλίζουν ότι μπορούμε να συμμετέχουμε υπεύθυνα και ουσιαστικά σε κάθε απόφαση που αφορά την υγεία μας.

Ειδικά στον τομέα της  στήριξης και φροντίδας της γυναίκας,  το κυρίαρχο ιατρικό σύστημα συνήθως αντιλαμβάνεται και αντιμετωπίζει όλες τις φυσικές γυναικείες λειτουργίες ως ασθένειες.  Με αυτό τον τρόπο επιχειρεί –συχνά αυθαίρετα και ατεκμηρίωτα- να τις ελέγξει, να τις καταστείλει και να τις τυποποιήσει μέσω των μηχανισμών του.

 

Όσον αφορά συγκεκριμένα την εγκυμοσύνη και τον τοκετό, το ιατρικό σύστημα θα πρέπει:        

-Να αναγνωρίζει, να υποστηρίζει και να σέβεται την εγγενή ικανότητα και σοφία του γυναικείου σώματος  που καθοδηγούν την κάθε γυναίκα στην εμπειρία της γέννας της με τρόπο αρμονικό και φυσικό. 

– Να επεμβαίνει μόνο αν,  όπου και όταν αυτό είναι πραγματικά απαραίτητο, και πάντοτε με μόνο και αποκλειστικό σκοπό τη διασφάλιση και προστασία της ψυχοσωματικής υγείας και ισορροπίας των γυναικών και των βρεφών τους. 

– Να μοιράζεται και να χρησιμοποιεί υπεύθυνα και με συνέπεια τις γνώσεις του, και σε καμία περίπτωση να μη διαστρεβλώνει ή να καταχράται επιστημονικές αλήθειες, μετατρέποντας τη δύναμη της γνώσης σε επιβολή εξουσίας.

 

Το κράτος έχει απόλυτη ευθύνη να συλλέγει και να καταγράφει όλα τα δεδομένα που έχουν σχέση με τις πρακτικές που εφαρμόζονται στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα της μαιευτικής φροντίδας καθιστώντας ταυτόχρονα τις πληροφορίες αυτές διαθέσιμες και προσβάσιμες σε οποιοδήποτε άτομο της ζητήσει.  Λειτουργώντας παράλληλα ως μηχανισμός ελέγχου οφείλει να διασφαλίζει την αποκλειστική υιοθέτηση πρακτικών που έχουν ερευνητικά αποδειχθεί ως πραγματικά ωφέλιμες και φιλικές προς τη γυναίκα και το βρέφος.

 

Είναι πια καιρός οι γυναίκες να απολαμβάνουν το δικαίωμα του να καθορίζουν οι ίδιες τις συνθήκες μέσα στις οποίες βιώνουν την εμπειρία της εγκυμοσύνης, της γέννας και της μητρότητας, έχοντας πραγματικές επιλογές, ευαίσθητη υποστήριξη και ολοκληρωμένη προσωπική φροντίδα. 

 

ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΓΕΝΝΑ

 

Για επικοινωνία με την Πρωτοβουλία:

pagotamon@yahoo.com         Δέσπω Πασιά  ή

ilioastrika@cytanet.com.cy   Στάλω Χ”Πιερή  ή       

healing@violet-light.com       Χριστίνα Βιολάρη 

Advertisements

13 thoughts on “* Γυναίκες και Ιατρικό Σύστημα: Για τις γέννες και όχι μόνο

  1. Δημήτρης Φυρίος 05/04/2009 στο 12:02 ΠΜ

    Συμφωνώ απόλυτα με το κείμενο αλλά την ίδια στιγμή πιστεύω ότι είναι απαραίτητο να δοθεί σημασία και σε αυτούς που κάθονται απέναντι από την καρέκλα, ή το θρόνο αν θέλετε, του γιατρού.
    Πολλές γυναίκες που αυξάνονται ολοένα και περισσότερο αποφασίζουν να γεννήσουν με καισαρική προτού καν χρειαστεί να τους πείσει ο-η γιατρός τους. Θέλοντας να πάρουν τη λιγότερη ευθύνη που γίνεται προσανατολίζονται στο… βολικό ραντεβού γέννας. Ούτε απρόοπτα, ούτε ανησυχίες, ούτε… πόνος. Όλα κανονισμένα! Όσο για τους άντρες αυτοί κι αν βολεύονται. Δεν έχουν παρά να μεταφέρουν την εγκυμονούσα στο ραντεβού της και καθάρισαν!
    Αν για μια γυναίκα οι εννέα μήνες εγκυμοσύνης και η γέννα είναι ένα αναγκαίο… κακό για να αποκτήσουν ένα παιδί γιατί να μην σκεφτεί να ελαχιστοποιήσει όσο μπορεί το βάρος και να γλυτώσει τουλάχιστον την τελική ταλαιπωρία;
    Σε αυτή την περίπτωση γιατί ο-η γιατρός να την πείσει για το αντίθετο όταν βολεύεται κι αυτός μια χαρά με τη λογική… να γίνει η δουλειά να τελειώνουμε και να βγει και κάτι παραπάνω!
    Υπάρχουν επίσης και οι γυναίκες (νομίζω η πλειοψηφία) που ξεκινούν να γεννήσουν φυσιολογικά, στην πορεία όμως σχεδόν …ονειρεύονται τη στιγμή που ο-η γιατρός θα τους αναφέρει κάποια πιθανή επιπλοκή στη γέννα. Καισαρική, καισαρική!

    Όταν λοιπόν ζητάμε για τις γυναίκες να έχουν το δικαίωμα να καθορίζουν οι ίδιες την εμπειρία της γέννας τους θα πρέπει να διερευνήσουμε πόσες από αυτές που επικαλούμαστε είναι και πρόθυμες να αναλάβουν συνειδητά την ευθύνη τους.
    Και καταλήγουμε ξανά… στην παιδεία όλων των εμπλεκομένων!

    Προσμένω λοιπόν μια εκστρατεία, τώρα που έγινε ο θόρυβος, που να ενθαρύνει πρώτα από όλα τις γυναίκες να κινούνται συνειδητά προς το φυσιολογικό τοκετό. Να μην κρύβεται πίσω από την εξουσία. Να επιλέγει, να ρωτάει, να μαθαίνει, να πειραματίζεται.

    Το σύστημα κατά τη γνώμη μου δεν είναι τόσο δυνατό όσο ίσως νομίζουμε. Εμείς είμαστε αδύναμοι!

  2. Στέλλα 05/04/2009 στο 9:07 ΠΜ

    Γιατί δεν γίνεται και μια σημείωση για την προώθηση του θεσμού των μαιών όπως υπάρχει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες;
    Σε πολλές χώρες οι μαμμούδες είναι αυτές που ξεγεννούν τις γυναίκες,εκτός αν υπάρχει πρόβλημα όποτε ειδοποιείται γιατρός.
    Στην δε Αυστρία οι μαμμούδες παρακολουθούν στενά τις έγκυες γυναίκες 3 μήνες πρίν και 3 μήνες μετά τη γέννα, με επισκέψεις στο σπίτι
    κλπ και αναπτύσσοντας μια σχέση όπως πολύ παλιά είχαν οι γυναίκες μεταξύ τους σε αυτά τα θέματα.

    Είναι μια σχέση την οποία πολέμησαν οι άντρες και το ιατρικό σύστημα, για να πάρουν αυτοί την εξουσία.
    Η εξουσία αυτή επέστρεψε στις πιο ανεπτυγμένες χώρες όπως Αυστρία, Σκανδιναυικές χώρες μετά απο αγώνες γυναικών
    και αυτός ο θεσμός στηρίζεται απο το κοινωνικό-πολιτικό σύστημα.

    Το έψαξε κανείς;

  3. Γιώργος Αμιαντιτης 05/04/2009 στο 1:39 ΜΜ

    Εγιώ στραώννω τζιαι πουλώ εσού άμπλεπε τζιαι γόραζε. Το ρητό πάει γάντι στην περ’ιπτωση με τους γιατρούς και τις καισσαρικές τομές.
    Το ιατρικό επάγγελμα έχει ξεπέσει προ πολλού από λειτούργημα που θα έπρεπε κανονικά να είναι και έχει μετατραπεί σε καθαρή κερδοσκοπική επιχείρηση. Δεν είναι μόνον οι καισσαρικές τομές, αλλα ούτε μονον οι αχρείαστες μαστεκτομές που στοιχίζουν μέχρι και δέκα χιλιάδες ευρώ. Είναι ο μεγαλύτερος όγκος των εγχειρίσεων που η αναγκαιότητα τους αποδεικνύεται τελικά απο μη απαραίτητη μέχρι και αχρείαστη. Γιατί όμως έχουμε φτάσει σε αυτά τα όρια της αχαλίνωτης κερδοσκοπικής αντιμετώπισης των ασθενών
    απο το παγκόσμιο Ιατροφαρμακευτικό κατεστημένο? Διότι περι αυτού πρόκειται.
    Το φαινόμενο δεν είναι κυπριακό . Τα στοιχεία δειχνουν καθαρά ότι είναι μια πραχτική που είναι ευρύτατα
    διαδεδομένη ανα το παγκόσμιο. Ουσιαστικά το σύστημα ευημερεί όπου υπάρχουν ευημερούσες κοινωνίες σαν την δική μας. Και συμφωνώ με τον προλαλήσαντα ότι αντλεί την δύναμη του από την δική μας αδυναμία και αδιαφορία και όχι μόνο.
    Το παγκόσμιο Ιατροφαρμακευτικό κατεστημένο είναι πανίσχυρο και ασκεί ουσιαστικό έλεγχο σε κρατη και κοινωνίες. Με ένα ετήσιο τζίρο που κυμαίνεται γύρω στα επτα τρισεκατομμυρρια δολλάρια ετησίως,φαντάζει ουσιαστικά σαν έναν τέρας που αγωνίζεται να διασφαλίση την ύπαρξη του με κάθε εφικτό ή ανέφικτο τρόπο. Το οξύμωρο της όλης κατάστασης έίναι ότι ενώ οι ανίατες ασθένειες αυξάνονται καθημερινά αυξάνεται και η πίστη του κόσμου στο σύστημα.
    Γιατί όμως? Είναι φυσικά η αδιαφορία μας και η αδυναμία μας ,να αναλάβουμε την ευθύνη των πράξεων μας, αλλά είναι και η εσκεμμένη παραπληροφόρηση από ένα πανίσχυρο σύστημα που λίγοι μπορούν να διανοηθούν μέχρι που μπορεί να φτάσει για να διασφαλίση τα συμφέροντα του
    Πόσοι απο σας μπορούν να διανοηθούν καν ότι το σύστημα διαφημίζη και προστατεύει συστηματικά τα συμφέροντα του?
    Και όμως η διαφήμηση ή μάλλον παραπληροφόρηση είναι συνεχής και αόρατη. Ναι είναι αόρατη διότι κανείς δεν μπορεί να διανοηθεί ότι πρόκειται για διαφήμηση. ¨Ολοι πιστεύουν ότι πρόκειται για επιστημονικές ανακοινώσεις όπως φαίνονται. Αλλά ότι γυαλίζη δεν είναι χρυσός. Αναφέρομαι φυσικά στις δήθεν
    επιστημονικές ιατρικές ανακοινώσεις που παρακολουθούμε σχεδόν ανελλιπώς από τα δελτία ειδήσεων της τηλεόρασης, που δημιουργούν την εντύπωση ότι μια στρατειά από επιστήμονες ευρίσκονται στην εμπροσθοφυλακή του αγώνα για να λύσουν όλα τα προβλήματα υγείας της ανθρωπότητας
    και οι λύσεις δεν θα αργήσουν να έλθουν. «Ολα είναι θέμα χρόνου πρέπει να έχουμε υπομονή και να εμπιστευομαστε το σύστημα που φροντίζη για όλα».
    Έλα όμως που οι λύσεις δεν έρχονται και οι εγχειρίσεις συνεχίζονται ακάθεκτες και συνεχώς επαυξάνονται και τείνουν τελικά να γίνουν ο μοναδικός τρόπος αντιμετώπισης από τα πιο απλά μεχρι τα πιο περίπλοκα περιστατικά.
    Μήπως οι επιστημονικές γνωσεις περνούν απο κόσκινο που διαλέγει μόνον αυτές που συμφέρουν στο σ΄υστημα και όχι σε μας?¨
    Πόσοι απο εμάς μετά απο μια εγχείρηση δεν σκεφτήκαμε ότι τελικά δεν ήταν και τόσο αναγκαία όσο μας την παρουσίασαν?
    Και δεν είμαι μηδενιστής. Ξέρω πολύ καλα τι δυνατότητες του συστήματος και εμπιστεύομαι ένα καλό γιατρό που δεν βλέπει παντού λίρες . Έχω κάνει επεμβάσεις και τρέφω ευγνωμοσύνη στους γιατρούς που τις έκαναν
    Σκεφτείτε όμως, πως το σύστημα αντιμετωπίζη την μεγάλη πλειοψηφία των περιστατικών σαν επείγοντα.
    Σε μια φυσιολογική κατάσταση το 30% των περιστατικών αντιμετωπίζονται με χειρουργείο. Σήμερα αυτό το ποσοστο ευρίσκετε στο 70% και αυξάνει συνεχώς.
    Μήπως είναι καιρός να προβληματιστούμε σοβαρά και να γίνουμε λίγο καχύποπτοι? Να αναλάβουμε τελικά την ευθύνη που μας αναλογεί στο θέμα της υγείας και να μην αφηνόμαστε εντελώς με τρόπο που να προκαλούμε¨?

  4. Δημήτρης Φυρίος 05/04/2009 στο 6:45 ΜΜ

    O θεσμός των μαιών στον οποίο αναφέρεται η Στέλλα είναι νομίζω μια εξαιρετική προοπτική. Από την άλλη πιστεύω ότι αν οι ίδιες οι γυναίκες και μαζί και οι άντρες δεν έχουν τη βούληση ή τη γνώση να αναλάβουν την ευθύνη του γεγονότος, θα είναι ένας ουσιαστικά ανενεργός θεσμός.
    Εξάλλου το σύστημα ενεργοποιεί θεσμούς που να εξυπηρετούν τη μάζα. Στην Αυστρία ή σε άλλες αναπτυγμένες χώρες δεν νομίζω να θεωρείται τρελή μια γυναίκα που αποφασίζει να γεννήσει ας πούμε σπίτι της. Στην Κύπρο; Εδώ ακόμα και για τη στάση του τοκετού υπάρχει πλήρης άγνοια.
    Γι αυτό δεν πιστεύω ότι η πρόοδος στο θέμα, θα έρθει από την πολιτεία. Η πολιτεία θα ακολουθήσει αν υπάρχει ικανός αριθμός γονιών που θα έχουν τη γνώση και τη βούληση να χαράξουν άλλη πορεία.

    Η παντοδυναμία των γιατρών και του ιατρικού συστήματος υπάρχει, πιστεύω, επειδή εμείς ως μέσος όρος λειτουργούμε ως αδύναμοι, άσχετοι και άβουλοι.
    Υπάρχει κανείς γιατρός εδώ τριγύρω να πει ειλικρινά τη γνώμη του;

  5. Ανώνυμη 05/04/2009 στο 7:42 ΜΜ

    Aκόμα κάτι: όταν μια γυναίκα πάει για μια εγχείρηση π.χ. για αφαίρεση ινομοιωμάτων, ή κύστεων, μπορεί να βγεί απο το χειρουργείο
    χωρίς μήτρα, γιατί έτσι απεφάσισε ο γιατρός.
    Αυτό συμβαίνει σε πάρα πολλές χώρες, αφού κάπου με μικρά γράμματα στο έγγραφο που υπογράφει κάποιος πριν την εγχείρηση, γράφει, πως δίνεται στον γιατρό δικαίωμα να κάνει και άλλες παρεμβάσεις αν το θεωρήσει απαραίτητο κατά τη διάρκεια της εγχείρησης.
    Συνήθως γίνεται κατάχρηση αυτής της σημείωσης και ο γιατρός αυθαίρετα, χωρίς να συζητήσει εκ των προτέρων αυτές τις πιθανότητες κάνει ότι του κατεβεί…..

    Σε περίπτωση που συζήτησα συγκεκριμμένα το θέμα με τον γυναικολόγο μου, μού είπε:
    ‘ τι να την κάνεις την μήτρα μετά τα 42? Καλύτερα να την βγάλεις για να αποφύγεις άλλα πιθανά προβλήματα…’!!!

  6. Γιώργος 06/04/2009 στο 2:29 ΜΜ

    Πολύ ωραία διατύπωση, με βρίσκει απολύτως σύμφωνο. Η εμπορική ιατρική
    έχει καταφέρει να αναγάγει την εγκυμοσύνη (μια απολύτως φυσιολογική
    λειτουργία) σε ασθένεια!

  7. Γυναικεία Πρωτοβουλία για τη Γέννα 08/04/2009 στο 9:07 ΜΜ

    Η Πρωτοβουλία έχει παραδόσει το κείμενο και τις υπογραφές στον Παγκύπριο Ιατρικό Σύλλογο. Ταυτόχρονα έχει παραθέσει επτά ερωτήματα – αιτήματα προς το σύλλογο για τα οποία αναμένει δημόσιες απαντήσεις. Παρόμοια ερωτήματα -που σε κάποιες περιπτώσεις αφορούν και το σύνολο της μαιευτικής φροντίδας στην Κύπρο- θα δοθούν στη Γυναικολογική και Μαιευτική Εταιρεία Κύπρου καθώς και στην Επιτροπή Υγείας της Βουλής.

    ————————————————————————————
    Συγκεκριμένα Όσον Αφορά τις Καισαρικές Τομές

    Με αφορμή την πρόσφατη καταγγελία εις βάρος γυναικολόγου ότι κατά την ώρα του τοκετού χωρίς να προσφέρει εμπεριστατωμένη και επαρκή πληροφόρηση και με τρόπο αψυχολόγητο για την περίσταση – αποχώρησε στο γραφείο της δηλώνοντας ότι δεν θα επανέλθει αν δεν γίνει δεκτή η διενέργεια καισαρικής τομής-
    η Γυναικεία Πρωτοβουλία για τη Γέννα, με τη στήριξη όσων υπογράφουν το κείμενο, ζητά από τον Παγκύπριο Ιατρικό Σύλλογο όπως:

    • δώσει επίσημη εκτίμηση του ποσοστού των καισαρικών τομών επί του συνόλου των γεννήσεων που θεωρεί ότι είναι ιατρικά αποδεκτό να διενεργούνται στην Κύπρο αυτή τη στιγμή.

    • αναφέρει τους λόγους για τους οποίους εκτιμά ότι το συγκεκριμένο ποσοστό είναι αποδεκτό με τις συνθήκες της Κύπρου αυτή τη στιγμή.

    • παρουσιάσει τη θέση του όσον αφορά στα ποσοστά των καισαρικών τομών στον ιδιωτικό ιατρικό τομέα στην Κύπρο που έδωσε πρόσφατα στο φως της δημοσιότητας το Υπουργείο Υγείας.

    • διευκρινίσει στο κοινό κατά πόσον ήταν ενήμερος γι’ αυτά τα ποσοστά.

    • προχωρήσει σε περαιτέρω διευκρινήσεις : αν δεν ήταν ενήμερος, γιατί συνέβηκε αυτό, αν δε ήταν ενήμερος, με ποιες ενέργειες αντιμετώπισε το θέμα.

    • εξηγήσει ποιους εσωτερικούς μηχανισμούς ελέγχου εφαρμόζει ώστε να διασφαλίζει ότι τα ποσοστά των καισαρικών τομών επί του συνόλου των γεννήσεων προσεγγίζουν τις εν λόγω εκτιμήσεις του.

    • ενημερώσει σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προχωρήσει μετά την παρουσίαση των στοιχείων του Υ.Υ. για τα ποσοστά των καισαρικών τομών

    Γυναικεία Πρωτοβουλία για τη Γέννα

  8. Ελένη Νεοκλέους 08/04/2009 στο 11:35 ΜΜ

    Πολύ καλή πρωτοβουλία γιατί η κατάσταση με τις καισαρικές έχει καταντήσει «γραφική» τα τελευταία χρόνια. Δεν έχω ακόμη παιδιά αλλά όταν θα αποκτήσω θα ήθελα να είμαι σίγουρη ότι η επιλογή της καισαρικής είναι η τελευταία και ότι ο/η γυναικολόγος θσ καταφύγει σε αυτή μόνο γιατί έχει εξαντλήσει κάθε πιθανότητα για μια φυσιολογική γέννα που δεν θέτει σε κίνδυνο την υγεία της ζωής της εγκύου και του παιδιού.

  9. mm 09/04/2009 στο 1:25 ΠΜ

    Χαχαχα! Παιδες τι ζητημα ακουμπατε! Το παντεσπανι του Γυναικολογου ειναι ιερο οσο και οι διακοπες του στις Μαλβιδες. Και τι ζητατε; Στοιχεια; Κραταει κανεις στοιχεια στην Τζιπρον; εγω λειπω 10 χρονια, εσεις ποσα;

    Τεσπα, ωραιο κειμενακι, το οποιο θα χαθει ησυχα και αυτο!

  10. Δέσπω 09/04/2009 στο 7:34 ΠΜ

    Mm

    ωραίο αυτό με το παντεσπάνι, διότι στο παντεσπάνι βάζεις και ό,τι θέλεις από πάνω ανάλογα με την ώρα και την εποχή (τώρα είναι πεσμένοι οι παλμοί του εμβρύου, μετά ανέβηκε η πίεση της μητέρας, ύστερα -κυρίως- κόλλησε η διαδικασία και δεν έχουμε διαστολή -κάτσε εσύ να γεννάς και νά ‘χεις την πίεση από γύρω του ‘κάνε καισαρική να τελειώνουμε’ και ‘πάω στο γραφείο μου και δε βγαίνω αν δεν μπεις χειρουργείο’- και να σου πω εγώ αν δεν ‘κολλάει’ η διαστολή σου). Το κρατάω το παντεσπάνι (χι χι) και προς το παρόν δες αυτό

    http://www.politis-news.com/cgibin/hweb?-A=863099&-V=archivearticles

    που δημοσιεύτηκε 1η Απριλίου. Όταν είχαν ζητηθεί από άλλο μέλος της Πρωτοβουλίας αρχές Μαρτίου τα στοιχεία από τη Μονάδα Παρακολούθησης Υγείας του Υπουργείου Υγείας, η απάντηση ήταν ότι αναμένονται τα πρώτα λεπτομερή ιατρικά δεδομένα για το 2007 από τη Στατιστική Υπηρεσί -γιατί προηγουμένως δε συλλέγονταν λεπτομερή δεδομένα, αλλά μόνο δημογραφικά στοιχεία.

  11. Antonia Lyra 09/04/2009 στο 6:43 ΜΜ

    Χρόνια γίνεται αυτό Το 1981 έγινε παρουσίαση μελέτης στον προλάτη από Γαλλίδα γιατρό, περιελάμβανε το θέμα των επεμβάσεων και mutilation (΄διάφορες επεμβάσεις κλειτοριδοτομή- μερική ή ολική στον μουσουλμανικό κόσμο) από τότε που η γέννε πέρασε στα χέρια των αντρών 80% αύξηση στις καισσαρικές κ.λπ

  12. andriana 13/04/2009 στο 3:53 ΜΜ

    πιστεύω πως είναι σημαντικό η πρωτοβουλία να συμπαριλάβει στην ατζέντα της και το θέμα της διακοπής κύησης που είναι επίσης δικαίωμα της έγκυου γυναίκας. Από ότι γνωρίζω, συζητείται στη Βουλή το θέμα τροποποίησης της σχετικής νομοθεσίας. Θα ήταν καλό η Πρωτοβουλία να παρουσιάσει τις θέσεις της επί του θέματος.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s