* Όταν αμφισβητούνται τα αυτονόητα

 

Η προσπάθεια για την εκπαιδευτική μεταρύθμιση και την αναθεώρηση της ιστορίας συναντά μπροστά της τεράστια εμπόδια. Οι δυνάμεις του κατεστημένου αντιδρούν και φωνασκούν σε κάθε βήμα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι αντιδράσεις για την σημερινή εγκύκλιο του Υπουργού Παιδείας με αφορμή την γιορτή του Μακαρίου. Σε ένα πολύ προσεγμένο κείμενο ο Υπουργός αναφέρεται σε “παράνομες και εξτρεμιστικές ε/κ και τ/κ οργανώσεις” που προκάλεσαν τις διακοινοτικές συγκρούσεις και οδήγησαν στην τραγωδία του 1974. Ακόμα και αυτό το αυτονόητο και ξεκάθαρο ιστορικό γεγονός τίθεται υπό αμφισβήτηση από τις δυνάμεις της συντήρησης που επιμένουν στο παραμύθι ότι όλα ήταν μια χαρά στην Κύπρο μέχρι την “βάρβαρη και επεκτατική” Τουρκική εισβολή. Αν όμως δεν καταφέρουμε σαν κοινωνία να αναθεωρήσουμε το παρελθόν μας και να κατανοήσουμε τα εγκληματικά λάθη που διαπράχτηκαν, δεν υπάρχει περίπτωση τερματισμού της διένεξης και πραγματικής επανένωσης της Κύπρου. Για αυτό ας ανοίξει ένας δημόσιος διάλογος με επιχειρήματα και ντοκουμέντα και όχι αφορισμούς και εκ των προτέρων καταδίκες. Μπορούν να το αντέξουν αυτό οι δυνάμεις της συντήρησης;

Advertisements

6 thoughts on “* Όταν αμφισβητούνται τα αυτονόητα

  1. Λένα 19/01/2009 στο 4:41 ΜΜ

    Πιο κάτω, ολόκληρο το κείμενο του μηνύματος του Υπουργού (στο http://www.schools.ac.cy/dde/circular/data/Doc7620.pdf).
    Αξίζει τον κόπο να διαβαστεί, όχι γιατί είναι κανένα κείμενο μείζονας ριζοσπαστικότητας στο περιεχόμενο ή ελευθεριακής γλώσσας, αλλά ακριβώς για τον αντίθετο λόγο: ως καλός υπουργός του κράτους του εξαίρει γενναιόδωρα -αν και πρέπει να παραδεχτώ και χωρίς υπερβολές- τον Μακάριο, παραθέτει πολύ επιλεκτικά το βιογραφικό του (όλα τα στοιχεία που ταιριάζουν με το προφίλ του «αγωνιζόμενου και πανάρετου ηγέτη» – ούτε λέξη για τις ευθύνες Μακαρίου στη συντήρηση του παρακράτους για παράδειγμα). Ταυτόχρονα επιχειρεί να σύρει μια λεπτή αλλά ευδιάκριτη γραμμή που να βάζει και τους ελληνοκύπριους παραοπλαρχηγούς στην καλάθαν με τα άπλυτα μιας πολύχρονης, πολύπλοκης και πολυεπίπεδης κοινωνικο-ιστορικής διαδικασίας που οι χαμένοι της είμαστε εμείς που βρισκόμαστε στην ευχάριστον θέσιν να είναι ακόμα ανάγκη να εξηγούμε -άκουσον Μακαριότατε- γιατί θέλουμε να αναγιώνουμε παιθκιά που να ΜΕΝ ΠΑΝ να σκοτωθούν ‘για την πατρίδα τους’.

    (και για όσες κ όσους τρελαίνονται για τις εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας που τελευταία κτυπάνε κόκκινο στις προτιμήσεις πολιτικών όλων των ειδικοτήτων, εδώ
    http://www.schools.ac.cy/dde/circular/allcircular/ShowAllcircularTablePage.aspx)

    Λένα

    _____________________________________________________________

    Μήνυμα του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού κ. Ανδρέα Δημητρίου
    για τον Εθνάρχη Μακάριο (19 Ιανουαρίου 2009)

    Αγαπητοί εκπαιδευτικοί, μαθητές και μαθήτριες
    σπουδαστές και σπουδάστριες,

    Κάθε χρόνο, στις 19 του Γενάρη τιμούμε τον αείμνηστο Αρχιεπίσκοπο και Εθνάρχη Μακάριο, πρώτο Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας. Η μνήμη μας ταξιδεύει σήμερα στη μεγάλη προσφορά του Μακαρίου, ο οποίος γεννήθηκε το 1913, στο χωριό Παναγιά της Πάφου, όπου πέρασε τα πρώτα παιδικά του χρόνια. Το φτωχό παιδί της Πάφου γίνεται στα δεκατρία του χρόνια δόκιμος στο μοναστήρι του Κύκκου (1926). Φοιτά μετά
    στο Παγκύπριο Γυμνάσιο και σπουδάζει αργότερα στην Αθήνα, Θεολογία και Νομικά, και στη Βοστώνη των ΗΠΑ Κοινωνιολογία της Θρησκείας. Χειροτονείται στα 1948 μητροπολίτης Κιτίου και τον Οκτώβρη του 1950 εκλέγεται Αρχιεπίσκοπος Κύπρου. Στη διάρκεια του Απελευθερωτικού Αγώνα της ΕΟΚΑ 1955-59 εκπροσωπεί τον κυπριακό ελληνισμό στις συνομιλίες που γίνονται με τους Άγγλους κατακτητές και εξορίζεται για
    την αντιαποικιακή του δράση στις Σεϋχέλλες, όπου παρέμεινε μέχρι το 1957. Στα 1960, με την ανακήρυξη της κυπριακής ανεξαρτησίας, ο Αρχιεπίσκοπος Μακάριος Γ΄ εκλέγεταιως ο πρώτος Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας.

    Στα 17 χρόνια της προεδρίας του η Κύπρος κατάφερε να ευημερήσει και να κατακτήσει τη δική της θέση στον κόσμο ως ανεξάρτητο και κυρίαρχο κράτος. Ταυτόχρονα, πέρασε μέσα από αιματηρές περιπέτειες και διακοινοτικές συγκρούσεις, τις οποίες προκάλεσαν παράνομες και εξτρεμιστικές ελληνοκυπριακές και τουρκοκυπριακές οργανώσεις, με
    αποτέλεσμα να φτάσουμε στην τραγωδία του 1974, τις συνέπειες της οποίας βιώνουμε μέχρι σήμερα. Ο λαοπρόβλητος ηγέτης της Κύπρου υπήρξε επανειλημμένα στόχος δολοφονικής απόπειρας, με αποκορύφωμα το προδοτικό πραξικόπημα της 15ης Ιουλίου 1974, που οργάνωσαν στην Κύπρο η Χούντα και η ΕΟΚΑ Β΄, με στόχο τη φυσική εξόντωση του Μακαρίου και τη διχοτόμηση της Κύπρου.

    Ο αείμνηστος Αρχιεπίσκοπος και Πρόεδρος Μακάριος αγωνιζόταν πάντοτε, ως την ημέρα του θανάτου του στις 3 Αυγούστου 1977, με συνέπεια και αποφασιστικότητα, για την προάσπιση της κυπριακής ανεξαρτησίας και για την αποκατάσταση των καταπατημένων, από τον τουρκικό Αττίλα, δικαιωμάτων ολόκληρου του κυπριακού λαού. Όραμά του ήταν μια ελεύθερη και επανενωμένη Κύπρος, κοινή και ευτυχισμένη πατρίδα για όλους τους κατοίκους της, Ελληνοκύπριους, Τουρκοκύπριους, Αρμένιους,
    Μαρωνίτες και Λατίνους, χωρίς κατοχικά και άλλα στρατεύματα, έποικους, ξένες εγγυήσεις και συρματοπλέγματα μίσους και διαχωρισμού. Τιμώντας σήμερα τον Εθνάρχη Μακάριο τιμούμε τους αγώνες του, την ιεραποστολική του αφοσίωση στα δίκαια της Κύπρου, τη σταθερή προσήλωσή του σε αρχές, αλλά και την ανυποχώρητη αγωνιστικότητά του. Ας αναλογιστούμε λοιπόν σήμερα για την πορεία ενός μεγάλου ηγέτη, που τη μνήμη του τιμούμε σήμερα, και ας ευχηθούμε το 2009 να είναι χρόνος ελευθερίας και επανένωσης της μαρτυρικής μας πατρίδας.

    Ανδρέας Δημητρίου,
    Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού

  2. falies3 19/01/2009 στο 6:22 ΜΜ

    δαμέ αμφισβητήθηκεν η «εθνοσωτήρια» στάση των οπλαρχηγών τζιαι επήαν να τον φαν. εσκέφτηκες να αμφισβήταν τζιαι τον Μακάριο τι θα εγίνετουν; αλλά σαννα τζιαι ο Χριστόφιας κάτι επήεν να πει σήμερα ότι θα έρτει η ώρα που θα κριθεί τζιαι ο Μακάριος.

  3. falies3 19/01/2009 στο 11:02 ΜΜ

    το ποστ τζιαι το δεύτερο σχόλιο εν δικό μου
    Γρηγόρης

  4. falies3 20/01/2009 στο 1:20 ΜΜ

    ακουσα την ανακοινωση της οελμεκ το μεσομερι..τζαι ποψε εκατσα να ξανακουσω την τηλεοπτικη αναμεταδοση..
    γενικα θεωρω τα λαξιματα των εθνικιστων τουτην την περιοδο συμπτωματα οτι κατι παει καλα..αλλα με την οελμεκ αρκεψα να νοιωθω τζηνον τον αισθημα του «μα καλαν εν αντρεπουνται οξα εν καταλαβουν ιντα που λαλουν;»

    το πρωτο πραμα που μου καμνει εντυπωση εν η σιωπη των μη-εθνικιστων καθηγητων..καλα τουτα λαλει τα ηγεσια που την εφκαλαν καποιες συμμαχιες..αλλα εν εσιει κοσμον να τους πει οτι εν πρεπει να μιλουν εκ μερους του; επιασα τηλεφωνο εναν φιλο μου καθηγητη τζαι εμουρμουρουν του τζηνου..καπου πρεπει να εκτονωθει το πλασμα
    » δηλαδη ρε κουμπαρε τουτες οι ρατσιστικες πελλαρες εν οι αποψεις της συντεχνιας σας; τζαι αβριον εν να θελετε τζαι συμπαρασταση στα συντεχνιακα; τζαι εσεις οι νουσιμοι εν θα φκαλετε μιαν ανακοινωση για τουτην την αθλιοτητα; Να διαχωριστειτε..αποχωρηστε σιορ..μα εν δυνατον να φκαινει μια ανακοινωση που ουσιαστικα αρνειται την υπαρξη της εοκα β τζαι των τ/κ θυματων του 64, τζαι να περνα στο ντουκου; »

    να δουμεν ιντα που εν να φκει τες μερες που ερκεται..

    αλλα να τα πιασουμεν με την σειρα..
    η οελμεκ λοιπον, η ηγεσια της, εσιει αποφασισει φαινεται οτι για καποιον λογο πρεπει ο λοος τους να μετρα διπλα..διοτι τζαι τζηνοι πληρωνουν για την εκπαιδευση οπως τζαι οι αλλοι που εν ειμαστεν καθηγητες..τζηνοι βεβαια πληρωνουνται επισης αλλα φαινεται ότι θελουν να εχουν αποψη για το ιντα που εν λαλει ενας υπουργος σε μιαν ανακοινωση του..τζαι θελουν επισης να εχουν διαμορφωνουν τζαι την πολιτικη της μνημης…τιποτε αλλο ρε κοπελλια;
    γιατι εν εχωμεν τζαι οι υπολοιποι τουτον το δικαιωμα;

    να πεις εχουν γνωση για την ιστορια; μιλουμεν για ενα συστημα που βαλλει φιλολογους να διαδασκουν ιστορια τζαι αντι να κρυψουν, θελουν να εχουν τζαι ρολο λογοκριτη στες ανακοινωσεις…ατε τωρα..εν τζαι του γελασματου οπως τζαι να το δεις..

    αλλα ακομα τζαι τουτον το θρασος εν ηπια μορφη, μπροστα στην βαθυτερη ουσια..
    Διοτι αμα δει καποιος την ανακοινωση τοτε το ζητημα αλλασσει διασταση…η προσπαθεια παραποιησης τζαι λογοκρισιας εν το λλιοτερο..στο βαθος υπαρχει ουσιαστικα ενα φορτωμα της ευθυνης για τα εγκληματα της ακροδεξιας σε ολοκληρη την κοινωνια..διοτι ο κουτοπονηρος νομιζει οτι με την λογοκρισια εν να κλεισει ενα θεμα..εν να εξαφανιστουν τα θυματα..οπως τζαι οι ευθυνες..
    αλλα ας πιασουμεν το κειμενο του υπουργου για να δουμε ινταλως εφκηκεν το «προβλημα» ..τζαι ιντα που εν μπορει η ηγεσια της οελμεκ να δει σαν συνεπαγομενο της αρνησης της να δεχτει τον ορο ε.κ εξτρμιστες..

    ας αναλυσουμεν την επιμαχη παραγραφο..
    στην δευτερη λοιπον παραγραφο της ανακοινωσης του ο υπουργος λαλει οτι ο μακαριος επροσπαθησεν να καμει την κυπρο ευημερουσα τζαι σεβαστη σαν ανεξαρτητο κρατος..στην επομενη προταση αναφερεται αναποφευκτα τζαι λογικα στα προβληματα..»αιματηρες περιπετειες και δικοινοτικες συγκρουσεις τις οποιες προκαλεσαν παρανομες και εξτρεμιστικες ελληνοκυπριακες και τουρκοκυπριακιακες οργανωσεις με αποτελεσμα να φτασουμε στην τραγωδια του 74″..υπολογιζει καποιος οτι για εναν φιλολογο [οπως εν οι «ιστορικοι» της οελμεκ] εν να εν καπως ευκολο να δει οτι υπαρχουν 2 ζητηματα [«αιματηρες περιπετειες», και «δικοινοτικες συγκρουσεις» και οι εσωτερικες αιτιες αποδιδοναι σε οργανωσεις με 2 χαρακτηριστικα [«παρανομες», «εξτρεμιστικες»]..υπαρχει σαφης αναφορα στο 74..τζαι για να μεν υπαρχει αμφιβολια στην αμεσως επομενη προταση το κειμενο αναφερεται στην εοκα β..[οπου οι οροι «παρανομη», «εξτρεμιστικη» ταιρκαζουν σαφως,εκτος τζαι αν η οελμεκ εν θεωρει την εοκα β παρανομη τζαι εξτρεμιστικη]..τζαι στην επομενη προταση εσιει τζαι την αναγκαια αναφορα για τον «τουρκικο αττιλα»..
    οποτε ιδου..4 προτασεις που καλυπτουν την προσπαθεια για ανεξαρτησια /ευημερια, τα προβληματα, τα οποια συγκεκριμενοποιουνται στην εοκα β για το εσωτερικο των ε/κ, τζαι στον «αττιλα» στο εξωτερικο..

    γιατι λοιπον κλανει η οελμεκ;
    πιθανες ερμηνειες…
    1. εν ηξερουν να θκιεβαζουν…η να ερμηνευκουν εναν κειμενο που εν νακκον διαφορετικο..αλλα ο υπουργος ειπεν οτι βασικα ακολουθει την δομη των προηγουμενων εγκυκλιων..οποτε ισως να τους βραχυκυκλωνει η εμφανιση νεων λεξεων..»εξτρεμιστης» ας πουμε; οξα εν η «επανενωμενη κυπρος» για ολους τους κατοικους της που τους εσυγχισεν;
    2. απο ‘σιει μουγιαν μουγιαζεται..επειδη φοουνται οτι εν να φκει αναφορα για το 63-64, ο νους τους με το «ε/κ εξτρεμιστες» επηεν αμεσως στα εγκληματα των ομαδων του σαμψων τοτε κλπ..γιατι εν επηεν ομως στην πιο απλη ερμηνεια – την εοκα β που ακολουθει στην επομενη προταση;
    η αναφορα στο 63-64 εν κατι που μπορει να φκει σαν ερμηνεια – αλλα εμμεσα.. εν εστιαζεται στην ανακοινωση όπως η εοκα β…τζαι σφαγες ε/κ τζαι τ/κ που παρανομες τζαι εξτρεμιστικες ομαδες εγιναν τζαι το 74…
    αλλα αμα καποιος θελει να κατασκευασει θεμα τραβα την ερμηενια που τον βολευκει τζαι ας φακκα η επομενη προταση..
    3.ενοχλησεν τους η αναφορα στην εοκα β..μερικους πυ τζηνους σαφως..
    4. βασικα καμνουν οπως την υκαν..θεωρουν οτι εν ενα ειδος κρατος εν κρατει τζαι θελουν να αποφασιζουν τζηνοι ακομα τζαι ιντα λεξεις εν να βαλει ο αλλος στην ανακοινωση του..

    τουτα ουλλα μπορει να εν αποτελεσματα ημιμαθειας η πολιτικαντισμου αλα τορναριτη..αλλα εν τζαι εν δειγμα του ρατσισμου μερικων..μιαν ημεραν υστερα που «ξαφνικα» 6 αυτοκινητα τ/κ εδεχτηκαν επιθεσεις ,τουτοι της οελμεκ φκαινουν τζαι φωναζουν οτι εν υπηρχαν [τζαι εν υπαρχουν;] εξτρεμιστες..ναι ρε.. εσπαζαν οι τ/κ μονοι τους τα παραθυρκα τους προχτες..τζαι εππεφταν μονοι τους στους ομαδικους ταφους το 74..

    αλλα εν τζαι πιο βαθυ το προβλημα..
    σημερα η κυπριακη δημοκρατια παραδεχεται οτι οντως εσκοτωθηκαν αδικα τ/κ το 63-64..βρισκουμεν τζαι ταφους ποτζιει ποδα ακομα..οποτε η οελμεκ ιντα που λαλει; Αν δεν υπηρχαν οντως εξτρεμιστες τοτε, ποιος εκοτωσεν τα μωρα τζαι τους γερους που παραδεχουμαστεν ότι τους εξαφανισαν καποιοι ε/κ τοτε; Ποιος εκαμεν τες σφαγες πιο υστερα στην τοχνη τζαι την αλοα; αν δεν υπηρχαν εξτρεμιστες τοτε προφανως εν οι «νομιμες δυναμεις του κρατους»..διοτι οι νεκροι εν τζιαμαι..ειτε αναγνωριζουμε ότι καποιοι το εκαμαν, ειτε η ευθυνη εν συλλογικη τζαι ανηκει στην πολιτεια..

    τζαι ωσπου το σκεφτομαι πρεπει να τους παρουμε δικαστηριο για διασυρμο..διοτι αν μια συντεχνια δημοσιων υπαλληλων σηκωνεται τζαι λαλει δημοσια το 2008 ότι οι φονοι των τ/κ το 63-64 τζαι του 74, εν εγιναν που «ανευθυνα, παρανομα, εξτρεμιστικα στοιχεια», τοτε διεκδικα ότι τα εγκληματα εγιναν με την εγκριση της πολιτειας..αρα υπαρχει συλλογικη ευθυνη ..
    Τζαι πληρωνομεν τους τουτους τους τυπους να το παιζουν καθηγητες.…

    Κατά τα αλλα ο τορναριτης γυριζει γυριζει σαν ανεμομυλος..σημερα εκαμεν δηλωσην ότι φταιει ο υπουργος..μανα μου τον..εν μπορει ο καημενος ο τορναριτης να αθθυμηθει ιντα που δηλωνει ο αρχηγος του κομματος του..ιντα που εδηλωσεν ο πουργουριδης πριν λλιες εφτομαδες..τζιαμαι εσυρεν το χαζοχαμογελουιν τζαι εκρυψεν..τωρα ειπεν να πει ότι φταιει ο υπουργος..ο πουργουριδης εν φταιει που ειπεν να ζητησωμεν συλλογικα συγνωμη;

    Α ναι εμιλησεν τζαι ο παπας της παφου..βεβαια..τζαι ειπεν ότι «τραγωδια του 74» μπορει να σημαινει θεομηνια, μπορει να σημαινει οτιδηποτε..ναι σιορ..ως γεγονος..μπορει να σημαινει ότι εκουτσουφλησεν ενας κυριος αντωνης πανω σε ένα στυλλον στα περα ορεινης..αραγες σου εν τζηνο η τραγωδια του 74;
    Αλλα που κολλητο του τομμυ βου ιντα που καρτερας;

    Λινοπάμπακος

  5. marioz 20/01/2009 στο 3:29 ΜΜ

    Μια ενδιαφέρουσα έρευνα θα ήταν για τον ρόλο των δασκάλων – καθηγητών στην εθνικiστική σύγκρουση στην Κύπρο. Πως στο καλό οι λίγοι «μορφωμένοι»! που διέθετε ο τόπος έπαιξαν(και παίζουν) τόσο αντιδραστικό ρόλο.

  6. falies3 20/01/2009 στο 8:53 ΜΜ

    19 Ιανουαρίου 2008
    Πλατφόρμα Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων εκπαιδευτικών
    ΕΝΩΜΕΝΗ ΚΥΠΡΟΣ
    [ Ελληνοκυπριακό τμήμα ]

    Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η

    Οι φανατικοί που χτυπούν Τουρκοκύπριους είναι παράγωγα
    του μονόπλευρου και διχαστικού σχολείου μας

    Η συζήτηση που διεξάγεται αυτές τις μέρες για την αναφορά του υπουργού Παιδείας σε ύπαρξη ελληνοκυπριακών και τουρκοκυπριακών εξτρεμιστικών οργανώσεων την περίοδο 1964 – 1974, δεν είναι κατά την άποψή μας άσχετη με άλλα κοινωνικά φαινόμενα που εντείνονται το τελευταίο διάστημα. Δεν περνά εβδομάδα που να μη δε το φως της δημοσιότητας ένα σοβαρό περιστατικό ρατσιστικής ή εθνικιστικής βίας – σωματικής ή ψυχολογικής.

    Τα τελευταία έξι περιστατικά άσκησης βίας εναντίον ανυποψίαστων Τουρκοκυπρίων στο κέντρο της Λευκωσίας, είναι εξαιρετικά σημαντική εκδήλωση εθνικιστικής δράσης και δεν μπορούν και πάλιν να θεωρηθούν μεμονωμένα. Είναι περιττό να υπογραμμίσουμε τις συνδηλώσεις και τις συνέπειες αυτών των περιστατικών, που εκτείνονται μέχρι και το ζήτημα της επίλυσης του Κυπριακού και της ομαλής συμβίωσης των δύο κοινοτήτων.

    Είναι σημαντικό το γεγονός ότι πολλά κόμματα καταδίκασαν τα περιστατικά. Είναι όμως επίσης σημαντικό το ότι κάποια κόμματα αντικρίζουν το ζήτημα και πάλιν αποκομμένα από άλλα ζητήματα.
    Οι δράστες ήταν νέοι της Κύπρου, που πέρασαν πρόσφατα – ή περνούν ακόμη – από τα θρανία του ελληνοκυπριακού σχολείου, και από τα θρανία της κοινωνίας. Όταν η κοινωνία (μέσω και μερίδας των ΜΜΕ) και το σχολείο διαπαιδαγωγούν καθημερινά τους μαθητές στη βάση ιστορικών αναληθειών, μύθων και αποσιωπήσεων, αυτό που παράγεται είναι φυσιολογικά η ακρότητα, η έλλειψη ανοχής, ο εθνικισμός και ο ρατσισμός.

    Όταν σαρανταπέντε χρόνια μετά το 1964, δεν είμαστε έτοιμοι ως κοινωνία ούτε καν να συζητήσουμε για τις ευθύνες και της ελληνοκυπριακής πλευράς στο διχασμό και τις πράξεις βαρβαρότητας ανάμεσα στις δύο κοινότητες, πώς θα διαπαιδαγωγήσουμε ελεύθερους, ανοιχτούς πολίτες που να έχουν τη βούληση και τη φαντασία να μπουν στη θέση του άλλου, να τον ακούσουν και να συνυπάρξουν μαζί του; Πόσο επιστήμονας θα είναι ένας Ιστορικός που αποσιωπά γεγονότα και εγκλήματα, μόνο και μόνο για να φανατίσει τα μυαλά εύπλαστων νέων; Πόσο δάσκαλος είναι ένας εκπαιδευτικός που καλείται, αντί να διδάσκει ελευθερία σκέψης και διάλογο απόψεων, να διδάσκει το μίσος, τη μισαλλοδοξία και το φανατισμό μέσα από μύθους και αποσιωπήσεις;

    Η Πλατφόρμα θεωρεί ότι στο μήνυμά του προς τα σχολεία, ο υπουργός Παιδείας περιέλαβε πολύ λιγότερα από τα αυτονόητα. Σήμερα, στην Κύπρο που είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μισό αιώνα μετά τα χρόνια του ασύδοτου εθνικιστικού μίσους, θα έπρεπε με παρρησία, χωρίς πάθη, να ενθαρρύνουμε τους μαθητές μας να αντιμετωπίζουν κριτικά όλα τα γεγονότα, να διερευνούν με ανοιχτό πνεύμα και να μη διστάζουν να κρίνουν επιλογές των πρωταγωνιστών της εποχής. Η ελευθερία σκέψης δεν αναγνωρίζει ούτε αποσιωπήσεις, ούτε ιερά τέρατα που πρέπει εσαεί να παραμένουν στο απυρόβλητο. Κρατικές υπηρεσίες, υπουργοί της εποχής, καπεταναίοι, και ο ίδιος ο Μακάριος, δεν είναι άβατα για τη σωστή και επιστημονική αναζήτηση της αλήθειας, για τη δημιουργία ελεύθερων και ανοιχτόμυαλων νέων, αυριανών πολιτών.

    Δυστυχώς, και πάλιν στην πρωτοπορία της συγκάλυψης της αλήθειας, του εκφοβισμού, της αντιδιαλεκτικότητας και της παραχάραξης της Ιστορίας, βρέθηκε για άλλη μια φορά η Οργάνωση των καθηγητών, συνεπικουρούμενη από τον Αρχιεπίσκοπο, επισκόπους, και κάποια κόμματα. Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να κρίνουν με ανοιχτό πνεύμα τη στάση αυτή της ηγεσίας τους. Από την πλευρά μας, ως Πλατφόρμα, ανακοινώνουμε την έναρξη διαδικασίας ενημέρωσης σωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Συμβουλίου της Ευρώπης για όσα ανησυχητικά συμβαίνουν με την επιβολή λογοκριτικών πολιτικών στην εκπαίδευση και των ακραίων φαινομένων βίας που αυτές παράγουν.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s